آغاز حفاری چاه های قدیمی در نوروز

رئیس سکوی نفتی نوروز از آغاز حفاری مجدد در محل چاه های قدیم این میدان خبر داد.

علیرضا افراسیابی، در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون دکل حفاری در محل چاه های نوروز قدیم حاضر شده و در روزهای آینده حفاری یک چاه را آغاز خواهد کرد و پس از آن چند چاه قدیمی دیگر این میدان که در سالهای قبل از انقلاب فعال بوده اند را حفاری مجدد خواهد کرد.

وی با بیان این که چاه های میدان نوروز تولید طبیعی دارند و بدون پمپهای درون چاهی فعال هستند افزود: با توجه به دوره تولید از طریق برخی چاه ها، نیاز است تا برای افزایش تولید روی تعدادی از چاه ها پمپهای درون چاهی نصب شود که این موضوع در دست بررسی است و به محض قطعی شدن اقدام خواهد شد.

افراسیابی از نهایی شدن مطالعات توسعه میدان نوروز نیز خبر داد و گفت: توسعه این میدان در دستور کار قرار دارد و بزودی چاههای جدید حفاری می شود و امیدواریم مقدار تولید در میدان را افزایش دهیم.

به گزارش شانا، میدان نوروز واقع در ٩٧ کیلومتری منطقه بهرگان ابتدا ١٤ حلقه چاه فعال داشته است که در جنگ تحمیلی تأسیسات آن به طور کامل تخریب شد.

بر پایه این گزارش، با پایان جنگ، بازسازی موقت تاسیسات در دریا و خشکی انجام و طرح توسعه و نوسازی این میدان شامل حفاری ١٧ حلقه چاه تازه افقی، دو سکوی تولیدی و مسکونی انجام شد.

بر همین اساس، برداشت از این میدان نیمه نخست سال ٨٤ با رقم روزانه ٩٠ هزار بشکه توسط شرکت انگلیسی - هلندی شل آغاز شد و نفت این میدان هم اکنون به سکوی سروش منتقل و پس از فرآورش نهایی، برای ذخیره سازی و فروش به پایانه شناور صادراتی خلیج فارس منتقل می شود.

کد خبر 241284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =