تمرین مقابله با آلودگی رودخانه ها به مواد نفتی در منطقه لرستان

واکنش مقابله با آلودگی رودخانه ها به مواد نفتی در منطقه لرستان با برگزاری مانور تمرین شد.

به گزارش شانا، رئیس اچ اس یی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان،  با بیان این که به منظور مراقبت از  رودخانه های دائمی زال و سیمره حوزه استحفاظی مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی، اقدامات مهمی انجام شده است، افزود:در مانوری که به همین منظور برگزار شد، طرح تدوین شده "واکنش مقابله با آلودگی رودخانه ها" شرح وظایف مربوط به این طرح نیز به کارکنان مرکز منطقه و مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی، ابلاغ شد.

محمد نوریزدان با بیان این که آموزش تکنیکهای جمع آوری مواد نفتی از سطح آبهای جاری، نحوه بوم گذاری و استفاده از پدهای جاذب (با تشکیل کارگاههای آموزشی) بخشی از این مانور بود، تصریح کرد: به همین منظور با همکاری اداره محیط زیست شهرستان اندیمشک مناسبترین محل برای مهار رودخانه سیمره شناسایی و راههای دسترسی به حاشیه رودخانه با همکاری واحد ترابری فراهم شد.

وی سرعت در جمع آوری مواد از روی آب، پد گذاری، همچنین هدایت مواد نفتی به خارج از محیط رودخانه را از جمله اهداف این مانور برشمرد.

به گزارش شانا مانور سراسری مهار آلودگی رودخانه سیمره با فرض نشت خطوط و ورود مواد نفتی به رودخانه سیمره با همکاری ارگانهای مرتبط از استانهای لرستان و خوزستان،همچنین نمایندگان نواحی 12 گانه منطقه لرستان بر گزار شد.

کد خبر 241304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =