مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را با وجود کاهش قیمت نفت ادامه خواهیم داد

رئیس جمهوری گفت: هر چند امسال سالی است که قیمت نفت به نصف کاهش یافته، اما دولت مصمم است با همه توان مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را طی کند.

به گزارش شانا، حسن روحانی، رئیس جمهوری که به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، امروز (چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه) در جمع مردم این استان گفت: مسیر را برای رونق اقتصادی و رفاه عمومی و پیروزی در مذاکرات هسته‌ ای به شرطی که طرف مقابل ما زیاده خواه نباشد، ادامه می‌دهیم.

وی افزود: امروز در صحنه بین‌ المللی سرداران مذاکرات و دیپلماسی، برای ملت ایران غرور و افتخار آفریده‌ اند و مردم ما پشتیبان مذاکره کنندگان هستند.

روحانی تصریح کرد: ملت ما در کنار حرکت فناوری صلح آمیز هسته‌ ای، خواهان حرکت سالم اقتصادی در کشور و اشتغال جوانان است، بدون تردید کسی در کشور از رونق اقتصادی و خروج از رکود ناخرسند نمی‌ شود، بنابراین باید همه این مسیر واحد را با یکدیگر طی کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات باقی مانده از گذشته و پیامد منفی تحریمها و کاهش قیمت نفت، عنوان کرد: از آغاز دولت در 21 ماه گذشته مسیر پیشرفت اقتصادی را انتخاب کرده‌ ایم و امروز شاهد آرامش اقتصادی در سراسر کشور هستیم، هر چند امسال سالی است که قیمت نفت به نصف کاهش یافته، اما دولت مصمم است با همه توان مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را طی کند.

وی با بیان این که در این سفر 32 طرح و پروژه که امسال و سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید، اعلام می شود، گفت: دولت 965 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است و به این رقم باید 517 میلیون دلار فاینانس برای خط 2 متروی تبریز را نیز اضافه کنیم.

کد خبر 241308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =