بلوک ۵۱ درصدی پتروشیمی امیرکبیر به بانک رفاه رسید

تاپیکو و صندوق بازنشستگی صنعت نفت امروز ۱.۸ میلیارد سهم شرکت پتروشیمی امیرکبیر را با قیمت هر سهم ۹۵۰ تومان روی میز فروش گذاشتند و بانک رفاه این بلوک ۵۱ درصدی را خرید.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین (تاپیکو) ظهر امروز چهارشنبه (30 اردیبهشت9) بلوک 51 درصدی پتروشیمی امیرکبیر متعلق به شرکت سرمایه گذاری نفت، گازو پتروشیمی تامین و شرکت تابان فردا (صندوق نفت) به ارزش حدود 1800 میلیارد تومان به بانک رفاه کارگران واگذار شد.

بر اساس این گزارش، تاپیکو و صندوق بازنشستگی صنعت نفت امروز 1.8 میلیارد سهم شرکت پتروشیمی امیرکبیر را با قیمت 950 تومان به ازای هر سهم روی میز فروش گذاشت و بانک رفاه این بلوک 51 درصدی را خرید.

باقری٬ عضو هیئت مدیره و معاون مالی و پشتیبانی شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با اعلام این خبر گفت: در مزایده امروز٬ یک میلیارد و 862میلیون سهم از پتروشیمی امیر کبیر به بانک رفاه واگذار شد. هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین 32درصد و شرکت تابان فردا (صندوق بازنشستگی نفت ) 19درصد از سهام خود را در "شکبیر " واگذار کرد.

باقری در خصوص میزان سودآوری این واگذاری و تاثیرات آن روی شرکت گفت: با این واگذاری انجام شده٬ حدود 1000میلیارد تومان (955 میلیارد تومان)سود غیر عملیاتی این شرکت محقق شد.


کد خبر 241318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =