ایتالیا حکم نهایی ساخت خط لوله گازی تاپ را امضا کرد

ایتالیا حکم نهایی برای ساخت خط لوله گازی ترنس آدریاتیک موسوم به خط لوله تاپ را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، وزارت صنعت ایتالیا اعلام کرد که این کشور روز چهارشنبه (30 اردیبهشت ماه) حکمی را امضا کرد که به موجب آن اجازه ساخت خط لوله ترنس آدریاتیک موسوم به خط لوله تاپ داده می شود.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت روی ساخت این خط لوله پیش از 16 ماه مه سال 2016 میلادی آغاز و تا پیش از پایان سال 2020 میلادی تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

این حکم مرحله نهایی در فرایند پیچیده مجوز فعالیت است.

رم اعلام کرده است که خط لوله گازی تاپ برای این کشور که به دنبال تنوع بخشی به منابع انرژی است، زیرساخت راهبردی به شمار می رود.

کنسرسیوم ساخت خط لوله تاپ قصد دارد گاز حوزه دریای خزر را از مسیر یونان و آلبانی و با عبور از دریای آدریاتیک به جنوب ایتالیا و غرب اروپا صادر کند.

گاز تولیدی از فاز دوم توسعه میدان فراساحل گازی شاه دنیز آذربایجان به عنوان منبع اصلی تامین گاز خط لوله تاپ در نظرگرفته شده است.

خط لوله گازی تاپ به طول ٨٠٠ کیلومتر قرار است در سال ٢٠١٧ به بهره‌برداری برسد و سالانه ١٠ میلیارد مترمکعب گاز حوزه دریای خزر را به اروپا صادر کند.

حداکثر ظرفیت انتقال گاز با این خط لوله ٢٠ میلیارد مترمکعب خواهد بود.

شرکت اکسپو سوئیس (AXPO) و شرکت استات اویل نروژ هر یک با ٤٢,٥ درصد و شرکت یی او ان روهرگاز آلمان با ١٥ درصد از سهامداران ساخت خط لوله تاپ به شمار می روند.
کد خبر 241332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =