افزایش 85 هزار بشکه ای ظرفیت فرآورش نفت

کارخانه های نمکزدایی در مناطق هفت شهیدان و لب سفید در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان به عنوان قدیمی ترین بخش صنعت نفت کشور بزودی بصورت رسمی افتتاح می شوند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در این باره گفت: این واحدها توسط مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب طراحی و اجرا شده است.

ابراهیم پیرامون افزود: طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز این کارخانه ها برای نخستین بار با استفاده از توانمندیهای متخصصان صنعت نفت و سازندگان داخلی انجام شد و فصل دیگری از خودباوری و تجلی پیشرفت مبتنی بر توان داخل را رقم زد.

وی اظهار کرد: این دو واحد صنعتی که در ردیف مهمترین پروژه های فرآورش نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شمار می روند با اعتبار بیش از 964 میلیارد ریال ساخته شده است.

پیرامون گفت: کارخانه های نمکزدایی لب سفید و هفت شهیدان به ترتیب 30 هزار و 55 هزار بشکه ظرفیت دارند و با بهره برداری از این دو واحد، روزانه 85 هزار بشکه به توان فرآورش نفت شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان افزوده می شود.

به گزارش شانا، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان قدیمی ترین تولید کننده نفت و گاز کشور است که گستره عملیاتی آن به وسعت 27 هزار کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان متمرکز و ظرفیت تولید روزانه 150 هزار بشکه نفت و 350 میلیون فوت مکعب گاز را دارد.

کد خبر 241333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =