تغییر و نوآوری در صنعت نفت را باید از خودمان شروع کنیم

مدیر امور مالی شرکت ملی گاز ایران، گفت: مدل کسب و کار ما در صنعت نفت در یکصد سال گذشته تغییری نداشته و اگر هنوز هم تفکر و برنامه ما بر ادامه همین روند باشد، حتما محکوم به عقب ماندگی و شکست خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار شانا، پیروز منجزی، دیروز (پنجشنبه-31 اردیبهشت ماه) در پنل تخصصی حسابداری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، با اشاره به سابقه شرکتهای معتبر و بزرگ بین المللی از جمله سامسونگ، آیفون و... گفت: این مجموعه ها عقلانیت و خلاقیت را سرمایه اصلی خود قرار داده اند و با همین سرمایه توانسته اند سالها حضورشان را در بازار سرمایه دنیا تثبیت کرده و پیشتاز باشند.

وی به زمینه های رشد شرکت سامسونگ از سال 1990 و با یک تحول درونی از سمت مدیران آن اشاره کرد و گفت: کره ای ها دیدند اجناس آنها در بازار اروپا و آمریکا خاک می خورد و یک روز تصمیم گرفتند تغییر را از خودشان شروع کرده و با این تغییر دنیا را هم به نفع خود تغییر دهند.

منجزی ادامه داد: درآمد این شرکت در سال 2013، حداقل 327 میلیارد دلار بوده و حداقل 17 درصد از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را تامین می کند و همه اینها فارغ از میلیونها نفر اشتغال و تولیداتی و اختراعاتی است که روزانه روانه بازار می کند.

مدیر امور مالی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در چنین شرایطی که دنیا با عقلانیت و خلاقیت خود رشد می کند، ما همچنان به نفت و گازمان می نازیم، اظهار کرد: ما هم باید تغییر و نوآوری را از خودمان شروع کنیم و اینقدر در گذشته نمانیم.

وی تصریح کرد: مدل کسب و کار ما در صنعت نفت در یکصد سال گذشته تغییری نداشته و اگر هنوز هم تفکر و برنامه، بر ادامه همین روند باشد حتما محکوم به عقب ماندگی و شکست خواهد بود.

به گفته منجزی، باید بتوانیم مدلهای درآمدی را در نظر بگیریم تا مردم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی حاضر به حضور در این عرصه شوند.

وی با تاکید بر این که باید از قالبهای فکری غیر منعطف خودمان خارج شویم، افزود: اگر قصد داریم صنعت نفت کشور متحول شود باید تغییر و نوآوری را از خودمان شروع کنیم و قطعا در این مسیر دانشگاه ها و افراد نخبه دانشگاهی می توانند بیشترین کمک را داشته باشند.

کد خبر 241345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =