اصلاح قیمت بنزین تورم‌زا نخواهد بود

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با این دیدگاه که تغییرات در خصوص عرضه بنزین باید منطقی باشد، گفت: تغییرات قیمتی گازوییل اثر مستقیم بر تورم دارد اما اصلاح قیمت بنزین خیلی اثرگذار نیست.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار شانا در حاشیه جلسه علنی دیروز (یکشنبه، سوم خردادماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: براساس قانون بودجه، دولت مکلف به ادامه رویه فعلی در عرضه بنزین نیست. باوجوداین، تغییرات در این خصوص باید منطقی باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بابیان این‌که قشرهای عمومی و کم برخوردار باید در این زمینه حمایت شوند، افزود: منطقی‌ترین شکلِ اصلاح قیمتها، ادامه روند سهمیه‌بندی برای خودروهای بخش عمومی و تک‌نرخی شدن خودروهای شخصی است.

وی افزود: به نظر می‌رسد افزایش قیمت بنزین مصرفی همه بخشهای جامعه، منطقی نخواهد بود.

این نماینده مجلس نهم، افزود: اگر قیمت بنزین از لیتری 700 تومان به 1000 تومان افزایش یابد، اتفاق خاصی روی نخواهد داد چون این تغییرات قیمتی گازوییل است که اثر مستقیم بر تورم دارد.

وی به‌طور مثال گفت: اگر در سهمیه‌بندیها اتفاق خاصی روی ندهد و افزایش قیمت در بخش عرضه آزاد بنزین روی دهد، مشکل خاصی نیز ایجاد نخواهد شد.

قادری، استفاده از ظرفیت سی ان جی را برای خودروهای عمومی یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش اثر نوسان قیمتی بنزین بر حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: ظرفیت استفاده از سی ان جی در بیشتر مناطق کشور مهیاست.

نماینده شیراز در مجلس درباره مرحله دوم توسعه پالایشگاه این شهر هم گفت: مجوز کلی این مرحله از سوی سازمان محیط زیست صادرشده است. ازاین‌رو، الزامات محیط زیستی نیز باید دیده شود. بااین‌وجود، سرمایه‌گذار آن‌هم مشخص‌ است.

کد خبر 241507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =