عزم جدی ژاپنی ها برای حضور در طرحهای پتروشیمی چابهار

سفیر ژاپن در سفر به چابهار از آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در پتروشیمی های چابهار خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کوجی هاندا، سفیر ژاپن امروز (سه شنبه، پنجم خرداد ماه) به همراه رایزنان تجاری و نمایندگان 10 شرکت تولیدی کشورش از قابلیتهای تجاری و اقتصادی بندر چابهار دیدن کرد.

وی صنایع پتروشیمی بندر چابهار را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران ژاپنی بیان کرد و گفت: شرایط سرمایه گذاری بیشتری برای ژاپن در ایران فراهم شده و ژاپن آماده مشارکت و سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی بندر چابهار است.

توسعه صنایع پتروشیمی در چابهار از طرحهایی است که پس از گازرسانی به سیستان و بلوچستان، مطرح شده و زیر ساخت های اولیه آن در حال اجراست.

سفیر ژاپن همچنین از توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار استقبال کرد و افزود: توسعه این بندر می تواند زمینه سرمایه گذاری بیشتری را برای سرمایه گذاران ژاپنی فراهم کند و لازم است تا سرمایه گذاران کشورش بیشترین استفاده را از این قابلیتها ببرند.

هاندا با تاکید بر اهمیت ژئوپولیتیکی ایران در ترانزیت کالا گفت: بندر چابهار موقعیت استثنایی در کشور ایران دارد و به ما ماموریت داده شده از ظرفیتهای موجود برای تشویق سرمایه گذاران ژاپنی برای توسعه این بندر مهم استفاده کنیم.

سفیر ژاپن مشارکت سرمایه گذاران ژاپنی در فازهای عسلویه را یاد اور شد و تاکید کرد: پیشینیه حضور ژاپنی ها در طرحهای توسعه ایران مانند عسلویه دیگر سرمایه گذاران ژاپنی را علاقه مند به حضور در دیگر نقاط این کشور کرده است.

 هاندا ماموریت دیگر از اقدامات هیئت ۱۲ نفره ژاپنی را شناسایی موقعیتهای ایجاد کارخانه و زمینه های مختلف اقتصادی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش ،چندی پیش وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند در بازدید از بندر چابهار از آمادگی کشورش برای تجهیز اسکله شهیدبهشتی چابهار تا سال آینده خبر داد.

کد خبر 241690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =