تولید 291 هزار تن محصول در پتروشیمی پلیمرکرمانشاه

مدیرعامل پتروشیمی پلیمر کرمانشاه از تولید 291 هزار تن محصول در این مجتمع در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، حسین صباغ با بیان این که هم اکنون به دلیل کمبود اتیلن پتروشیمی پلیمر کرمانشاه با ظرفیت کمتر از ظرفیت اسمی کار می کند، گفت: پارسال این مجتمع به طور متوسط با 97 درصد ظرفیت خود تولید داشته است.

وی با اشاره به این که هم اکنون روزانه بیش از 30 تن محصول در این مجتمع تولید می شود، تصریح کرد: این مجتمع به منظور ایجاد رونق اقتصادی و تحرک بخشی به فرآیند تولید، ایجاد ارزش افزوده در محصولات پتروشیمی، توسعه صنایع تکمیلی با هدف رفع نیاز داخل و صادرات محصولات تولیدی به کشورهای همجوار در زمینی به مساحت 60 هکتار و با ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین در سال ساخته شد.

به گزارش شانا، شرکت پلیمر کرمانشاه از جمله طرحهای خط اتیلن غرب کشور است که بر اساس مصوبه‌ هیات دولت و به منظور ایجاد تعادل منطقه‌ای و توازن بین استانهای مختلف کشور در ارتقای فناوری در بخش صنایع مرتبط با نفت و همچنین فعال کردن صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در سال 1384 تاسیس شد.

نکته حائز اهمیت در این طرح پیشتاز کردن کرمانشاه در مصرف گاز اتیلن در غرب کشور است که به عنوان نخستین مصرف‌کننده گاز اتیلن پتروشیمی کاویان در پارس جنوبی مطرح است.

مجتمع پتروشیمی پلیمرکرمانشاه یکی از طرحهای عظیم استان است که در  25کیلومتری شهر کرمانشاه به چرخه تولید درآمده و به عنوان سومین پتروشیمی استان سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین تولید می کند. این طرح عظیم در زمینی به مساحت 60 هکتار ساخته شده است. حسین صباغ، مدیرعامل شرکت پلیمر استان کرمانشاه پیش از این هزینه مهندسی و خرید لوازم این طرح را که موجب اشتغالزایی 610 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به طور غیرمستقیم شده است، 425 میلیارد تومان اعلام کرده است.

کد خبر 243417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =