افزایش صادرات غیرنفتی با توسعه زنجیره ارزش در پتروشیمی

تبدیل مواد خام به محصول نهایی می تواند توان صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهد در این میان صنعت پتروشیمی در ایجاد زنجیره ارزش اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، احمد سجادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که توقف صادرات نفت خام، راهبردیست که در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته، افزود: با توجه به رتبه ایران در زمینه ذخایر نفت و گاز، باید براساس برنامه ریزی های بلندمدت این منابع به ارزش افزوده در قالب محصول نهایی تبدیل و صادر شود و صنعت پتروشیمی کشورمان می تواند در رسیدن به این هدف نقش آفرین باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که صنایع پایین دستی برای توسعه حمایت می شوند، افزود: کمک دولت برای سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی سازنده در این بخش ضروری است.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از تولید و توان داخلی گفت: با اتکا به توان و منابع داخلی می توان زنجیره ارزش را در پتروشیمی ها گسترش داد تا راهبرد توقف خام فروشی محقق شود.

عضو کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی، تحقق راهبرد کاهش خام فروشی را سبب افزایش استحکام اقتصاد کشور در برابر تکانه های خارجی دانست و گفت: به هر میزان که اتکا بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی کم شود به همان میزان تاثیر کمتری از نوسانات بازار جهانی دریافت می کند.

وی توسعه صنایع مادر در کشور را یکی از راه ­های افزایش صادرات غیرنفتی خواند و گفت: حرکت به سمت صادرات فراورده و محصولات نهایی برگرفته از گاز و نفت، ضروری است.

کد خبر 243520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =