پایداری شبکه انتقال گاز در مرکز کشور افزایش یافت

توربین سوم تاسیسات تقویت فشار پتاوه 4 روی خط دهم سراسری راه اندازی شد و با توجه به بهره برداری از این واحد، پایداری شبکه انتقال گاز در مرکز کشور افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این تاسیسات با آرایش ١+٣ روی خط دهم سراسری تعریف شده و گاز فازهای چهار و پنج پارس جنوبی را به جنوب استان اصفهان منتقل می کند.

علیرضا غریبی با بیان این که این پروژه به صورت EPC اجرا و کلیه عملیات راه اندازی آن بدون حضور کارشناسان خارجی انجام شده است، افزود: با راه اندازی واحد سوم تاسیسات پتاوه، امکان انتقال 70 میلیون مترمکعب گاز با فشار خروجی 1050PSI فراهم شده است.

وی یادآور شد: راه اندازی کامل این تاسیسات منجر به پایداری شبکه انتقال گاز در مناطق مرکزی و استانهای اصفهان و یزد شده و ظرفیت مازاد آن نیز از طریق سایر خطوط سراسری به نقاط شمالی کشور منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان این که این پروژه همسو با فراهم کردن زیرساختهای توسعه ای و افزایش پایداری در سامانه انتقال گاز کشور اجرا شده است، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، راه اندازی توربین چهارم (واحد یدک) این تاسیسات نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شانا، تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه ٤ در ٥٠ کیلومتری شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است.

بر پایه این گزارش، ٩٠ درصد از اقلام مورد نیاز تاسیسات تقویت فشار پتاوه 4 از سوی شرکتهای داخلی تامین و در اجرای آن از سیستمهای کنترل ترکیبی منحصر بفرد استفاده شده است.

 

کد خبر 243588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =