تولید نفت خام و میعانات گازی 5 درصد افزایش یافت

میزان تولید نفت خام و میعانات گازی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، میزان تولید نفت خام و میعانات گازی درسه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است؛ ایران آمادگی دارد تا در صورت لغو تحریمها میزان تولید نفت خود را در فاصله کوتاهی 500 هزار و پس از آن تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد؛ همچنین با تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی ظرف سه سال آینده تولید میعانات گازی به یک میلیون بشکه در روز می رسد.

افزایش 10 درصدی تولید گاز در کشور

براساس این گزارش، تولید گاز نیز در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافته است؛  تکمیل فاز 12 پارس جنوبی در سال گذشته و وارد مدار شدن بخشی از فازهای 15 و 16 و همچنین فازهای 17 و 18 سبب رشد 10 درصدی تولید گاز در کشور شده است.

اگرچه کمبود منابع مالی و محدودیتهای بین المللی همچنان یکی از بزرگترین مشکلات صنعت نفت است اما حتی با این شرایط تلاش شده با افزایش گازرسانی به نیروگاهها و صنایع مصرف سوخت مایع کاهش پیدا کند. سال گذشته گازرسانی به نیروگاهها 50 میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کرده که قرار است این رقم امسال به 60 میلیارد مترمکعب درروز برسد؛ در واقع با افزایش گازرسانی دیگر ال پی جی، نفت سفید و گازوییل در خانه ها و صنایع مصرف نمی شود یا به حداقل می رسد.

 

کد خبر 243608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =