43 میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاههای کشور فرآورش شد

شرکتهای پالایش گاز در سه ماه امسال با وجود انجام تعمیرات اساسی، 43 میلیارد مترمکعب گاز را فرآورش کرده اند.

معاون مهندسی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده، هشت میلیون مترمکعب (48 میلیون بشکه) میعانات گازی و 739 متریک تن ال پی جی نیز تولید شده است.

عبدالحسین ثمری با اشاره به تولید گوگرد در شرکتهای پالایشی (پالایشگاههای پارس جنوبی، خانگیران و ایلام)، افزود: در سه ماه امسال، 253 هزار تن گوگرد نیز تولید شده است.

وی با بیان این که باوجود انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه ها روند افزایش تولید را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم، یادآور شد: شرکتهای پالایشی در سه ماه امسال 398 متریک تن اتان تولید کرده اند.

به گفته ثمری، پالایشگاه های گاز در فروردین ماه امسال رکورد تولید روزانه 538 میلیون مترمکعب گاز را ثبت کرده اند.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در ادامه به آمار تولید سال 93 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، 168 میلیارد مترمکعب گاز، 25 میلیون مترمکعب (150 میلیون بشکه) میعانات گازی، یک میلیون تن گوگرد، دو میلیون متریک تن ال پی جی و 1.5 میلیون متریک تن اتان تولید شده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی گاز ایران بر اساس برنامه های تعریف شده تا پایان سال ٩٦، ظرفیت فرآورش، انتقال و توزیع گاز را به سالانه ٣٣٠ میلیارد مترمکعب افزایش می دهد.

بر پایه این گزارش، برای فرآورش یک میلیارد مترمکعب گاز در روز و فرآورش سالانه ٣٣٠ میلیارد مترمکعب گاز باید زیرساختهای لازم فراهم شود.

افزایش شرکتهای پالایش گاز از ١٣ به ١٩ مورد، افزایش ایستگاههای تقویت فشار گاز از ٧١ به ٩٠ مورد و افزایش خطوط انتقال گاز از ٣٥ هزار کیلومتر به ٤٠ هزار کیلومتر از جمله ملزومات تحقق این برنامه است.

کد خبر 243871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =