خوراک 6 پالایشگاه نفت کشور از طریق خط لوله تامین می شود

تامین روزانه بیش از یک میلیون بشکه خوراک برای 6 پالایشگاه نفت کشور، نیازمند برنامه ریزی دقیقی است که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آن را انجام می دهد.

مدیر برنامه ریزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر این که بنیان پیشبرد اهداف و دستیابی به آنها، برنامه ریزی است، به خبرنگار شانا، گفت: اجرای یک برنامه خوب، نیازمند تعریف منطقی و دست یافتنی از ظرفیتها، واقعیات موجود است از شعاری بودن باید پرهیز کرد.

سیامک شیخ مقدس ادامه داد:هم اکنون روزانه 375 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه اصفهان، 500 هزار بشکه به پالایشگاههای تهران و اراک، 110 هزار بشکه به پالایشگاه تبریز، 53 هزار بشکه به پالایشگاه شیراز، 22 هزار بشکه به پالایشگاه کرمانشاه و حدود 60 هزار بشکه نیز به پالایشگاه آبادان تحویل می شود.

وی گفت: خوراک پالایشگاههای لاوان، بندرعباس و بخش عمده خوراک پالایشگاه آبادان مستقل تامین شده و به شبکه خطوط لوله و مخابرات متصل نیست.

وی با اشاره به این که کلید موفقیت در تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه های راهبردی، در نظر گرفتن شرایط واقعی و پرهیز از شرایط رویایی است، گفت: ایحاد چنین شرایطی به همراه زنجیره تعامل و همکاری بخشهای و سازمانهای مرتبط می تواند منجر به تعریف و تدوین برنامه ای منطقی و مبتنی بر واقعیات شود تا به اهداف پیش بینی شده در آن دست یافت.

شیخ مقدس با بیان این که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تلاش بخشهای عملیاتی و ستادی، به بیشتر اهداف خود در برنامه پنجم (در حوزه های انتقال مطمئن و پایدار فرآورده های نفتی، تعمیرات خطوط لوله، تعویض پوشش، پیگرانیهای معمولی و هوشمند و ...) دست یافت و با تلاش مضاعفی که خواهد داشت، این مهم را در برنامه ششم نیز ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: در خصوص برنامه ریزی مبتی بر منطق و واقعیتهای موجود، از سال قبل نشستهای متعددی در سطح کلان وزارت نفت و شرکتها تابع از جمله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برگزار شد تا طرحها و برنامه ها، مطابق با شاخصه های اخیر (منطق و ظرفیتها و واقعیات موجود) و بر اساس یک کارشناسی دقیق و سنجیده تعریف شوند.

وی تامین خوراک پالایشگاههای نفت کشور و انتقال فرآورده های نفتی از آنها به مبادی مصرف را وظیفه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خواند و گفت: انتقال ایمن، پایدار و مطلوب مقادیر قابل توجه نفت خام و فرآورده های نفتی در بیش از 14 هزار کیلومتر خط لوله به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تاکید کرد: این شرکت در زنجیره انتقال انرژی جایگاه مهم و حیاتی دارد، از این رو تلاش کرده است مسئولیتهای این حوزه را در برنامه پنجم به بهترین شکل ممکن انجام دهد و این وظیفه را در برنامه ششم نیز (با توجه به اهداف)، منسجم تر و دقیقتر ادامه دهد.

کد خبر 243878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =