حضور شرکتهای خارجی در عرصه نفت به انتقال تکنولوژی منتهی شود

شرکتهای خارجی خواهان حضور در عرصه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی ایران هستند در این میان باید انتقال تکنولوژی به کشور شکل گیرد.

به گزارش شانا، علی لاریجانی در دیدار جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی در بخشی از سخنان خود گفت: شرایط اقتصادی در وضع فعلی و مشکل فقدان رابطه سیستماتیک بین دانشگاه، صنعت و تولید خیلی مهم است؛ وقتی رقابت بین صنایع در کشور وجود نداشته باشد عدم هماهنگی ادامه پیدا می‌کند. ریشه تمام این مسائل را می‌توان در نفتی بودن کشور جستجو کرد. مدیران ایرانی، مدیران هزینه‌ای شده‌اند و نیازی به درآمدزایی احساس نکرده و تحقیقی در این زمینه شکل نمی‌گیرد. از طرفی دیگر به دانشگاه‌ها برای کارهای علمی و پژوهشی بودجه و اعتبار پرداخت می‌شود، دانشگاه‌ها هم احساس می‌کنند که نیازی به درآمدزایی و خودکفایی هزینه‌ها ندارند. این دو موضوع همانند درهایی است که به نمی‌خورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان این که مسئله آب مهم‌تر از موضوع نفت و گاز است، گفت: بحران آب تغییرات زیادی در ایران ایجاد خواهد کرد، در زمینه مدیریت منابع آبی با وصله و پینه کار را انجام داده‌ایم و اقدامهای خود را پیش می‌بریم.

لاریجانی همچنین گفت: شاهد این هستیم که شرکتهای خارجی خواهان حضور در عرصه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی ایران هستند. این موضوع نباید تنها منتهی به دریافت محصول نهایی شود. باید انتقال تکنولوژی به کشور شکل گیرد.

کد خبر 244806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =