شرکتهای داخلی را فدای خارجیها نمی کنیم

مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست تاکید کرد: سیاست ما حمایت از شرکتهای داخلی است و آنها را در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست فدای شرکتهای خارجی نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد مقاره صبح امروز (چهارشنبه  ـ 4 شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان این که با توجه به حجم توانمندی شرکتهای داخلی به هیچ عنوان از حضور دوباره شرکتهای خارجی در ایران ذوق زده نخواهیم شد، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، بخشهای مناسبتری از این نمایشگاه به غرفه های شرکتهای ایرانی اختصاص خواهد یافت.

مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در روزهای 25 تا 29 فروردین ماه سال آینده در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: با توجه به این که زمان برگزاری این نمایشگاه بعد از تاریخ لغو تحریمهای ایران است، پیش بینی می شود این نمایشگاه با استقبال گسترده خارجی مواجه شود.

وی با بیان این که تاکنون بیش از 250 شرکت برای حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست پیش ثبت نام کرده اند، گفت: دوره پیش ثبت نام نمایشگاه تا 15 شهریورماه بوده و تمدید نخواهد شد.

اختصاص 5 هزار مترمربع فضا به غرفه های خارجی

مقاره از اختصاص حدود 5 هزار مترمربع از فضای دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به کشورهاو شرکتهای خارجی خبر داد و گفت: در دوره گذشته این نمایشگاه فضای اختصاص داده شده به شرکتهای خارجی حدود 3 هزار و 300 مترمربع بوده است.

وی همچنین یکی از سیاستهای برگزاری نمایشگاه دهم ایران پلاست را افزایش فعالیتهای تجاری و اقتصادی فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران با مصرف کنندگان محصولات مختلف در چهار کشور بزرگ واردکننده محصولات تکمیلی پلیمری و پلاستیک ایران عنوان کرد و افزود: از این رو برنامه ویژه ای برای حضور هیئتهای تجاری و اقتصادی از عراق، اقلیم کردستان عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان در دستور کار قرار داده ایم.

مقاره به اشاره به برگزاری همایش IPF در آذر ماه امسال گفت: قصد داریم در برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از ظرفیتهای این همایش استفاده بهینه ای انجام دهیم.

مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با یادآوری این که بخش فنارویهای روز در همه نمایشگاههای بین المللی پلاستیک جهان وجود دارد، گفت: امسال تلاش می شود در سطحی هرچند کوچک این بخش در نمایشگاه ایجاد شود، وانگهی امروزه فناوریهایی همچون کاربرد پرینترهای سه بعدی نقش زیادی در جبران عقب ماندگی ایران در بخش قالب سازی داشته است.

وی تولید کنندگان مواد اولیه، سازندگان تجهیزات و قالبها، تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی و ارائه دهندگان خدمات بازرگانی را از جمله بخشهای مهم دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست عنوان کرد و گفت:همه مراحل ثبت نام، جانمایی غرفه ها و پرداختهای متاقضیان در این نمایشگاه به صورت غیرحضوری و اینترنتی خواهد بود.

مقاره حضور کشورهایی همچون آلمان، اتریش، چین، هند، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تایوان و چند کشور دیگر آسیایی و اروپایی را در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست چشمگیر دانست و گفت: شرکتهای چینی و روسی در سالهای اخیر با وجود تحریمها صنعت پتروشیمی را تنها نگذاشته اند، از این رو باوجود حضور شرکتهای اروپایی، ایران قصد ندارد محدودیتی برای حضور این شرکتها ایجاد کند.

وی گفت: رتبه نمایشگاه ایران پلاست هم اکنون گرید A بوده و پیش بینی می شود با توجه به استقبال گسترده شرکتهای داخلی و خارجی از این نمایشگاه این گرید به A پلاس ارتقا یابد.

کد خبر 245927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =