تصویب 11 پروژه پژوهشی به ارزش 81 میلیارد ریال

تعداد 11 پروژه پژوهشی به ارزش 81 میلیارد و 217 میلیون ریال از پارسال تا کنون در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصویب و در دست اقدام است.

به گزارش شانا، پروژه های تعیین حد برش در میادین سرخون به روشهای مرسوم و تهیه نرم افزار، مطالعه آزمایشگاهی و مدلسازی پدیده رسوب واکس و آسفالتین در میدانهای دانان و دهلران و ساخت بازدارنده مناسب از پروژه های پژوهشی خاتمه یافته در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به شمار می آیند.

همچنین چینه سکانسی ناحیه ای و ارزیابی مخزنی سازندهای جهرم/ آسماری، رازک و میشان در ناحیه بندرعباس و شرق فارس ساحلی و پاکسازی زیستی خاک آلوده به جا مانده در استخرهای هرزآب حفاری منطقه خانگیران از جمله دیگر پروژه های پژوهشی به اتمام رسیده در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هستند.

بر اساس این گزارش پروژه های بررسی عملکرد فناوری نانو در سیالات حفاری در شرایط یکی از چاههای شرکت، تولید مواد بازدارنده خوردگی در صنعت گاز و امکان سنجی بهینه سازی خواص آنها با استفاده از نانوفناوری و ساخت رشته تکمیلی درون چاهی 10 هزار PSI جهت استفاده در میادین پرفشار از پروژه های پژوهشی در دست اقدام است.

همچنین طراحی و تهیه نرم افزار خودکار خواص سیالات هیدروکربوری با استفاده از الگوریتم های پیش بینی کننده جهت تنظیم معادلات حالت، بررسی و تعیین ثابت سرعت سایش در خطوط انتقال میادین کنگان، شانول، شانول و آغار به صورت میدانی و بومی سازی افزودنی کاهنده سولفید هیدروژن متناسب با شرایط سیالات نفت شهر و تنگ بیجار و ارزیابی میدان نیز امسال به انجام می رسد.

تعداد 23 پایان نامه دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی با همکاری دانشگاههای تهران، صنعتی شیراز، شهید بهشتی، صنعت نفت، شاهرود و دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتفاء نیازهای صنعتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انعقاد و به مرحله اجرایی رسیده است؛ ضمن آن که تعداد 20 عنوان پروژه تحصیلات تکمیلی برای سال جاری در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درحاشیه دومین جلسه کمیته عالی مدیریت یکپارچه مخزن و تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، جلسه شورای پژوهشی شرکت برگزار شد و برنامه اداره پژوهش و توسعه برای سال 1394 شامل اتمام پروژه های جاری باقیمانده، اجرایی کردن نتایج پروژه های انجام شده به کمک کمیته های تخصصی، محکم سازی ایده های جدید در راستای نظام نامه و تبدیل آنها به طرحهای پژوهشی کاربردی به سمع و نظر مدعوین رسید.

کد خبر 245935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =