65 درصد نفت گاز مصرفی منطقه چابهار به بخش نیروگاهی اختصاص دارد

65 درصد نفت گاز مصرفی جنوب استان سیستان و بلوچستان (منطقه چابهار) مربوط به بخش نیروگاهی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار با تاکید بر اهمیت تامین سوخت نیروگاهها دراین منطقه (با توجه به شرائط اقلیمی آن) به خبرنگار شانا، گفت: پنج نیروگاه در منطقه چابهار فعال هستند که دو واحد آن به چابهار و کنارک و سه واحد دیگر نیز به ایرانشهر مربوط می شود.

عبدالله گیتی منش با بیان این که نیروگاه چابهار به لحاظ مقدار مصرف نفت گاز بعد از نیروگاه دماوند، بیشترین مصرف این فرآورده را دارد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز این منطقه و ضرورت تامین بدون وقفه سوخت مایع آن بویژه با توجه به شرائط اقلیمی چابهار، طرحی در دست اجراست که انبار نفت چابهار را به نیروگاه متصل می کند.

وی تصریح کرد: با اجرا و تکمیل این طرح، با استفاده از خط لوله ای به قطر 14 اینچ، نفت گاز مورد نیاز نیروگاه چابهار به جای نفتکشهای جاده پیما، به طور مستقیم ار طریق انبار نفت چابهار تامین خواهد شد.

گیتی منش حذف تردد روزانه بیش از یکصد دستگاه نفتکش جاده پیما و کاهش تصادفهای جاده ای بواسطه حذف تردد این تعداد خودرو، اطمینان بخشی به تامین بموقع سوخت مایع نیروگاه چابهار، کاهش آلاینده های زیست محیطی ناشی از حرکت نفتکشهای جاده پیما در جاده ها، همچنین حذف کرایه حمل سوخت به وسیله نفتکشها و کاهش مصرف مقادیر قابل توجه سوخت این نفتکشها (جاده پیما) را از ویژگیهای مهم احداث خط لوله انبار نفت_ نیروگاه چابهار عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآروده های نفتی منطقه چابهار گفت: تامین سوخت  استان سیستان و بلوچستان به لحاظ گستردگی آن توسط دو مدیریت منطقه پخش چابهار و منطقه پخش زاهدان انجام می شود.
وی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار 80کیلومتر مربع از 181هزار کیلومتری که مناطق یادشده تامین سوخت آن را برعهده دارند، مدیریت می کند.

به گفته گیتی منش، دامنه فعالیت منطقه پخش چابهار در زمینه تامین فرآورده های نفتی، شهرهای چابهار،کنارک، ایرانشهر، دلکان، سرباز، قصر قند و نیکشهر است.

کد خبر 245946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =