۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 245960
اصلاحات نفتی نیجریه قبل از تغییر قانون

دولت نیجریه به دنبال آن است تا قبل از تصویب قانون جدید نفتی این کشور، وضع صنعت نفت آن را اصلاح کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوجا، رئیس شرکت دولتی NNPC، نیجریه به دنبال اصلاح صنعت نفت خود با استفاده از قوانین موجود است و می خواهد این کار را تا قبل از تصویب لایحه معروف به لایحه صنعت نفت این کشور به انجام برساند. 

امانوئل کاچیکو یک مقام سابق شرکت اکسون است که محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیحریه ماه قبل وی را با هدف از بین بردن فساد در شرکت ملی نفت نیجریه منصوب کرد. از آن زمان تا کنون کاچیکو در تلاش است تا با خوش خدمتی به بوهاری نشان دهد که انتخاب درستی کرده است. 

در مدت این یک ماه، کاچیکو تلاش کرده تا ساختار NNPC را بازنگری کرده و تمام قراردادهای تولید نفت این شرکت را بررسی کند. 

در بیانیه ای، کاچیکو گفت: به دلیل مشاوره های زیاد و زمان مورد نیاز برای اجرایی کردن این لایحه، طبیعی است که اصلاحات را با استفاده از قوانین موجود شروع کنیم تا ببینیم که قانون مورد نظر چه زمانی به تصویب خواهد رسید. 

بیش از 5 سال از ارائه این لایحه می گذرد و قرار است که تغییراتی در مالیاتها و مجوزهای نفتی در صنعت نفت نیجریه، بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا، ایجاد شود. همچنین این قانون تغییرات اساسی در بدنه و ساختار شرکت ملی نفت نیجریه ایجاد خواهد کرد.

کاچیکو با بیان این که این لایحه که در حال حاضر برای بررسی در اختیار نهاد قانونگذاری این کشور  است،باید ابتدا به طور کامل در صنعت نفت این کشور جا بیفتد تا بتواند اهدافی را که برای آن منظور شده است پوشش دهد. 

وی گفت: گاهی افراد متوجه نیستند که مشکل اصلی با شرکت نفت نیجریه نبوده است بلکه اراده سیاسی لازم برای اجرای این قانون وجود نداشته است. 

در حال حاضر رئیس جمهوری نیجریه اراده سیاسی بسیار شدیدی برای اصلاح این وضع از خود نشان داده است. 

کد خبر 245960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =