آمادگی برای عرضه فرآورده های نفتی در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی گفت: عرضه و فروش 35 هزار تن نفت کوره صادراتی گامی بزرگ برای عرضه دیگر فرآورده های نفتی در بورس انرژی خواهد بود.

سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی امروز چهارشنبه (چهارم شهریورماه) پس از عرضه موفق نفت کوره صادراتی در بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بورس انرژی امروز میزبان عرضه ٣٥ هزار تن نفت کوره در رینگ بین الملل این بورس بود که این امر می تواند تحولی بزرگ در نحوه فروش این فرآورده ایجاد کند.

وی با اشاره به حمایتهای مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، از عرضه فرآورده های نفتی در بورس انرژی افزود: با همکاری معاونتهای بین الملل و سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران، امروز ٣٥ هزار تن نفت کوره ٣٨٠ سانتی استوک به منظور صادرات به خارج از کشور معامله شد و همچنین عرضه فرآورده های نفتی در بورس انرژی می تواند در آینده بر میزان و ارزش معامله ها بیافزاید.

مدیرعامل بورس انرژی تصریح کرد: خوشبختانه بورس انرژی به میزبانی مطمئن برای معامله انواع فرآورده های نفتی بدل شده است و آمادگی کامل داریم تا فرآورده‌های جدید نفتی و پتروشیمی را نیز پذیرش کنیم.

وی ادامه داد: همکاری و تعامل خوبی با مجموعه شرکتهای تابعه وزارت نفت در بخشهای مختلف وجود دارد که با توجه به حمایتهای وزیر نفت، به زودی محصولات متنوعی در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

حسینی با بیان این که تنوع روشهای عرضه سبد محصولات نفتی به عنوان یک راهبرد در اولویت قرار دارد، گفت: با همکاری و تعامل موجود میان ارکان مختلف بازار سرمایه و شرکت ملی نفت ایران، بدون تردید در آینده تحول و جهش خوبی در عرضه انواع فرآورده های نفتی ایجاد می شود که پیامد آن رونق اقتصادی کشور است.


کد خبر 245965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =