ناراحتی رژیم صهیونیستی از کشف ذخیره بزرگ گازی در آبهای مصر

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از کشف بزرگترین میدان گازی دریای مدیترانه در سواحل مصر، گفت: کشف این میدان گازی فراساحلی در آبهای مصر می تواند برنامه صادرات گاز ما را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یووال اشتاینیتز روز یکشنبه (هشتم شهریور ماه) بلافاصله در واکنش به کشف بزرگترین ذخیره گازی دریای مدیترانه در سواحل مصر به وسیله شرکت ایتالیایی انی گفت: این ذخیره گازی می تواند برنامه ما را برای صادرات گاز تحت تاثیر قرار دهد.

شرکتهای نوبل انرژی و دلک گروپ که در سالهای اخیر موفق به کشف 2 ذخیره عمده گازی در آبهای فلسطین اشغالی شده اند، برای عرضه گاز به مشتریان در مصر بر اساس قراردادهای بلند مدت در حال مذاکره بوده اند، اما این مذاکرات به دلیل تردیدهای پیش روی نهادهای نظارتی در رژیم صهیونیستی مسکوت مانده است.

اشتاینیتز و بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که هم اکنون در پارلمان در اقلیت هستند، در حال تلاش برای تصویب قراردادهای گازی خود با نوبل انرژی و دلک گروپ هستند. به نتیجه رسیدن این مذاکرات می تواند به تسریع در توسعه ذخایر گازی واقع در منطقه فلسطین اشغالی کمک کند.

اشتاینیتز در بیانیه ای اعلام کرد که میدان گاز فراساحلی کشف شده در سواحل مصر، می تواند هشدار نگران کننده ای برای رژیم صهیونیستی که تصویب نهایی قراردادهای توسعه ذخایر گازی و تلاش برای فعالیتهای اکتشافی بیشتر را به تعویق انداخته است، باشد.

وی افزود: جهان پیش روی چشمان ما در حال تغییر و امکان صادرات گاز در حال کمرنگ شدن است.

شرکت نفت و گاز انی ایتالیا روز یکشنبه (هشتم شهریورماه) اعلام کرد که بزرگترین ذخایر گازی شناخته شده دریای مدیترانه را در سواحل مصر کشف کرده است و پیش بینی می شود این ذخیره گازی در چند دهه آینده پاسخگوی نیازهای گازی این کشور آفریقایی باشد.

بنابر اعلام این شرکت ایتالیایی، بر پایه داده های به دست آمده از بررسی چاه و مطالعات ژئوفیزیکی، ذخایر درجای میدان گازی فراساحلی « ظهر» ٣٠ تریلیون فوت مکعب برآورد شده است و مساحتی حدود ١٠٠ کلیومتر مربع (٦٠ مایل مربع ) دارد.

انی عنوان کرد که میدان فراساحلی ظهر بزرگترین ذخیره گازی کشف شده در مصر و دریای مدیترانه به شمار می رود و حتی می تواند به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان شناخته شود، این شرکت ایتالیایی امتیاز کامل این منطقه را در اختیار دارد.

کد خبر 246110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =