سواحل دریای عمان میزبان مطمئن صنعت پتروشیمی

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: سواحل دریای عمان افزون بر خلیج فارس می تواند میزبانی مطمئن برای ساخت مجتمعهای جدید پتروشیمی باشد.

به گزارش شانا، محمدحسن پیوندی اظهار کرد: ساخت مجتمعهای پتروشیمی در سواحل دریای عمان به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد دارای مزیتهای زیادی است و نزدیکی به بازار مصرف که کشورهای چین و هند بارزترین آنها به شمار می روند، یک مزیت منحصر به فرد است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: سواحل دریای عمان در مقایسه با مناطقی مانند ماهشهر و پارس جنوبی به بازارهای هدف مانند هند و چین نزدیک است و چابهار نیز به دلیل دارا بودن زیرساختهای مناسب یک موقعیت ممتاز در منطقه از نظر صادرات به شمار می رود.

وی با بیان این که برای جلب سرمایه گذاران خارجی باید زیرساختهای لازم در این منطقه فراهم شود تا انگیزه آنها برای حضور تقویت شود، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری با سرمایه گذاران است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اهمیت نزدیکی به منابع آبی در احداث طرحهای پتروشیمی گفت: راه اندازی قطبهای جدید پتروشیمی در مناطق چابهار و ایرانشهر افزون بر توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید کشور را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: ساخت پتروشیمی ایرانشهر در اختیار هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته است و پتروشیمی های جدید در چابهار نیز از سوی بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

پیوندی ادامه داد: جاسک نیز با توجه به قابلیتهای موجود در آینده می تواند به محلی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور بدل و منجر به افزایش  ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی ایران شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سواحل خلیج فارس و دریای عمان مکانی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی است و با توجه به وجود منابع گسترده گاز، قابلیتهای خوبی برای توسعه دارند.

شرکت سرمایه‌گذاری ساتا در طرح پتروشیمی دریای عمان در چابهار احداث ١٨ واحد پتروشیمی را برنامه‌ریزی کرده است که این میزان، شامل ٤ واحد متانول، ٤ واحد متانول آمونیاک، ٤ واحد اوره آمونیاک و ٢ واحد الفین با زیرمجموعه پلی اتیلن سبک، سنگین و خطی و انواع گلایکولهاست.

بر اساس این گزارش، پارسال پس از سفر هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان و اعلام رئیس جمهوری برای تشکیل هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر، طبق دستور وزیر نفت مطالعه برای تشکیل قطب جدید پتروشیمی در این منطقه آغاز شده است.

کد خبر 246198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =