۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
  • کد خبر: 246250
صادرات نفت جنوب عراق در ماه اوت کاهش یافت

صادرات نفت خام عراق از پایانه های نفتی جنوب این کشور در ماه اوت با اندکی کاهش به میانگین روزانه سه میلیون و 21 هزار بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بصره، مقامهای شرکت دولتی ساوث اویل عراق دیروز (سه شنبه، دهم شهریورماه) در بیانیه ای اعلام کردند که صادرات نفت خام از پایانه های نفتی جنوب این کشور در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه با 15 هزار بشکه افت همراه بوده، در حالی که میانگین ماه گذشته صادرات نفت جنوب عراق روزانه سه میلیون و 36 هزار بشکه بود.

محموله های صادراتی نفت خام بصره در ماه ژوئیه پس از تصمیم عراق برای تقسیم به 2 نوع نفت خام سبک و سنگین بصره به بالاترین سطح خود رسید و توانست برخی مسائل مربوط به کیفیت را برای این کشور حل کند. 

در پی این تصمیم، برخی از شرکتهای فعال در میدانهای عراقی تولید خود را افزایش دادند. 

در بیانیه ای که وزارت نفت عراق منتشر کرد، عاصم جهاد، سخنگوی این وزارتخانه دلیل کاهش صادرات از پایانه های جنوبی عراق را مشکلات فنی که به سرعت حل شدند، خواند.

صادرات نفت خام عراق از میدانهای نفتی کروک و اقلیم کردستان عراق به پایانه جیهان با خط لوله کرکوک-جیهان، در ماه اوت به میانگین روزانه 57 هزار بشکه و با این تفسیر مجموع صادرات نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت در دوره مورد بررسی به سه میلیون و 78 هزار بشکه در روز رسید.

اقلیم کردستان عراق نیز فروش مستقل نفت خود را از نیمه دوم ماه ژوئن افزایش داده، این در حالی است که دولت فدرال عراق از پرداخت مقرری های مصوب دولت به این منطقه همچنان خودداری می کند و این مسئله خود سبب کشمکش هایی میان بغداد و اربیل شده است. 

درآمد های ماه اوت عراق از فروش نفت خام خود به سه میلیارد و 874 میلیون دلار رسید و قیمت هر بشکه نفت خام صادراتی این کشور حدود 40 دلار و 60 سنت فروخته شد. 

کاهش درآمد های نفتی بودجه عراق را تحت فشار قرار داده و این درحالی است که دولت این کشور در حال مبارزه با تروریستهای گروه داعش است که بخشهایی از این کشور را در اختیار خود گرفته اند. 

کد خبر 246250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =