تک نرخی شدن ارز باید با احتیاط انجام شود

نرخ ارز باید تک نرخی شود اما در شرائط کنونی اقتصاد ایران این اقدام باید با در نظر گرفتن همه جوانب و با احتیاط انجام شود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: اقتصاد ایران در شرائط خاصی به سر می برد و بحث تک نرخی شدن ارز باید مورد مطالعه جامع و کاملی قرار بگیرد تا تبعات آن به اقتصاد کشور ضربه نزند.

مجید قاسمی افزود: با توجه به این که دولت دامنه گسترده ای در فعالیتهای اقتصادی کشور تعریف کرده است، تک نرخی شدن ارز می تواند افزون بر ایجاد چالش در بودجه، بر عملکرد دیگر بخشها نیز تاثیر نامطلوب داشته باشد .

وی تصریح کرد: در صورت فراهم شدن شرائط و زیرساختهای مورد نیاز تک نرخی شدن ارز ممکن خواهد شد.

قاسمی با بیان این که تمهیدات لازم برای تک نرخی شدن ارز باید به صورت کامل اندیشیده شود گفت: شفافیت در همه فعالیتهای بنگاههای اقتصادی زمینه را برای رشد اقتصادی کشور فراهم می کند و در این مسیر، بازار سرمایه در کنار بازار مالی باید مورد حمایت قرار بگیرند.

به گزارش شانا، مدیرعامل بانک پاسارگاد پیش از این به خبرنگار شانا گفته بود: در برنامه ششم توسعه کشور باید نقش تمام ارکان اقتصادی مورد توجه ویژه قرار گیرد و کارشناسان بازار سرمایه و نیز پولی دیدگاههای خود را مطرح کنند تا بهترین راهکارها تدوین شود.

وی ادامه داده بود: پارسال نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور ٨ درصد بود و می توان با یک برنامه ریزی کلان و دقیق این رقم را در سالهای آتی افزایش داد که پیامد آن شکوفایی و رشد اقتصادی کشور خواهد بود و باید سهم بازار سرمایه در اقتصاد کشور افزایش یابد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان این که ساماندهی بازارهای مالی اکنون به یک دغدغه بدل شده است، گفته بود: باید با عزمی ملی و همکاری و تعامل تمام مسئولان، با یکدلی در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی افزوده بود: نظام پولی کارآمد می تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرین باشد.

کد خبر 247926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =