حمایت وزارت نفت از طرح 50 هزار هکتار بیابان زدایی

معاون محیط زیست مدیرکل اداره اچ اس یی وزارت نفت گفت: براساس قانون، وزارت نفت امسال به بیابان زدایی 50 هزار هکتار کمک می کند.

محمدتقی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به نقش ناچیز وزارت نفت در تولید ریزگردها، اظهار کرد: قانون گذار برای وزارت نفت کمک به بیابان زدایی به مساحت 50 هزار هکتار و همچنین یک هزار میلیارد ریال هزینه برای توسعه فضای سبز را تعیین کرده است.

معاون محیط زیست مدیرکل اداره اچ اس یی وزارت نفت با تأکید بر این که تکلیف تعیین شده برای وزارت نفت تنها کمک مالی است و نه عملیاتی افزود: برنامه ریزی عملیات بیابان زدایی برعهده سازمان جنگلها و منابع طبیعی گذاشته شده است و استاندار مربوطه پیمانکار را برای اجرای طرح تعیین و در نهایت وزارت نفت هزینه را پرداخت می کند.

به گفته وی، در حال حاضر وزارت نفت منتظر تهیه طرح بیابان زدایی از سوی سازمان جنگلها و مراتع است تا در ادامه میزان منابع مالی و نحوه تامین آن از سوی وزارت نفت تعیین و به تناسب عملیات اجرایی پرداخت شود.

جعفرزاده به تکلیف پرداخت یک هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای توسعه فضای سبز در یک بازه 5 ساله اشاره و تصریح کرد: 409 میلیارد ریال آن در سالهای گذشته و 120 میلیارد ریال نیز امسال پرداخت شده است و آمادگی پرداخت 100 میلیارد ریال دیگر نیز در صورت ارائه صورت وضع انجام طرح از سوی سازمان جنگلها و منابع طبیعی وجود دارد.

حفظ فضای سبز با تصفیه پساب

معاون محیط زیست مدیرکل اداره اچ اس یی وزارت نفت به قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در کشور اشاره کرد و گفت: 10 درصد از فضای واحدهای صنعتی باید به فضای سبز اختصاص پیدا کند که در مناطق عملیاتی صنعت نفت بیش از این مقدار به فضای سبز اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به این که برای حفظ فضای سبز باید آب مورد نیاز تامین شود، افزود: با توجه به مشکل کم آبی در کشور و این که بیشتر مناطق عملیاتی صنعت نفت در مناطق گرمسیر قرار دارند، صنعت نفت باید استفاده از پساب تصفیه شده برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز را بیش از پیش در اولویت خود قرار دهد.

کد خبر 247977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =