آخوندی: درآمدهای نفتی دولت 60 درصد کاهش یافته است

قیمت نفت از بشکه ای ۱۰۶ دلار به ۴۲ دلار کاهش یافته و به همین دلیل ۶۰ درصد درآمدهای نفتی نیز کاهش یافته و برای همه محسوس است که دولت در تنگنای مالی کم نظیری در تاریخ ایران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس آخوندی، وزیر راه، مسکن و شهرسازی امروز (سه شنبه 14 مهرماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در بررسی استیضاح خود به مقوله نفت نیز گریزی زد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد بحثی بنیادی است، به موضع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: قیمت نفت از ۱۰۶ دلار در هر بشکه‌ به ۴۲ دلار کاهش یافته، ۶۰ درصد درآمدهای نفتی نیز کاهش یافته و برای همه محسوس است که دولت در تنگنای مالی کم نظیری در تاریخ ایران قرار گرفته است.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی در ادامه به اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جانمایه فرمایش ایشان نخست بر برون رفت از اتکا به نفت است به طوری که در حد گسترده بودجه دولت نباید به نفت متکی باشد.

این عضو کابینه دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به سه سیاست اصلی در وزارت راه، مسکن و شهرسازی رسیدیم، افزود: برنامه ملی ارتقای بهره‌وری، برنامه ملی توسعه صادرات، برنامه ملی قطع وابستگی به بودجه‌های نفت از جمله این سیاستهاست و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دادیم.

کد خبر 247980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =