به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا رستمی امروز ( سه شنبه، 19 آبانماه) در نشست تخصصی معرفی ظرفیتهای سرمایهگذاری صنعت پتروشیمی در شرائط پساتحریم در هفتمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایهگذاری اظهارکرد: هماکنون مهمترین استراتژی صنعت پتروشیمی کشور رساندن تولید به 60 میلیون تن ظرفیت اسمی است، بنابراین معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در این صنعت از دیگر اولویتهای کاری این شرکت به شمار می رود.
وی با اشاره به اجرای سیاستهای اصل 44 و از دست رفتن نقش توسعهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی طی سالهای گذشته در این صنعت، گفت: رویکرد امروز این شرکت اعلام خوراکهای در دسترس و پتانسیلهای موجود در طرحهای پتروشیمی به سرمایهگذاران خارجی است.
رستمی توسعه سواحل جنوب و جنوب شرقی کشور و ایجاد زیرساختهای لازم را برای احداث صنایع پتروشیمی در سالهای آینده از دیگر اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد و افزود: سرمایهگذاران علاقمند به سرمایهگذاری در مناطق محروم در ناحیههای یادشده از تخفیفهای خوراک تا نرخ 30 درصد برخوردار خواهند شد.
وی رسیدن به سهم 21 درصدی از هیدروکربورهای تولیدشده را در کشور تا سال 2020 از جمله اهداف صنعت پتروشیمی دانست و گفت: تا سال 2020 تولید محصولات پتروشیمی کشور به 129 میلیون تن در سال خواهد رسید.
مدیر برنامهریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ایجاد مشوقهای مالیاتی، احداث زیرساختها، تضمین قوانین و مقررات برای سهولت حضور سرمایهگذاران در صنعت پتروشیمی، موقعیت استراتژیک کشور و نیروی انسانی موجود در آن را از جمله توانمندیها و ظرفیتهای موجود در صنعت پتروشیمی برای سرمایهگذاران خارجی اعلام کرد.
نظر شما