به گزارش شانا، آرش حسنوند به تعمیرات اساسی بازوهای بارگیری در کوتاهترین زمان ممکن اشاره و اظهار کرد: کارشناسان مکانیک مدیریت امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران با انجام تغییرات اصلاحی و بازنگری در تنظیمات مکانیسم حرکتی و اجزای بازوهای بارگیری پهلوگاههای 11 و 15 موفق به بهبود کارایی و عملکرد ایمن آنها شدند.
وی با اشاره به این که اجرای این عملیات مهم از بدو تاسیس پایانه نفتی خارک بی نظیر بوده و با صرف حدود 1400 نفر- ساعت با موفقیت اجرا شده است، گفت: اجرای این پروژه بیش از 10 میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.
حسنوند درباره دستاوردهای تعمیرات اساسی بازوهای بارگیری این دو پهلوگاه تصریح کرد: این تعمیرات با بررسی دقیق و همه جانبه اقدامهای لازم برای تنظیم مجدد و متعادل کردن همه بازوهای بارگیری این دو پهلوگاه انجام شد که موجب افزایش توان فنی و دانش تجربی کارکنان شد و راهکارهای جدیدی برای تعمیرات بازوها ایجاد کرد.
وی درباره دیگر مزایای تعمیر این بازوها از سوی کارشناسان مکانیک شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: تعمیر این بازوها در مدت دو ماه و بدون نیاز به خارج کردن بازوها از سرویس انجام شد در حالی که با برون سپاری این پروژه به پیمانکاران بیش از 6 ماه باید این دو پهلوگاه از سرویس خارج می شدند که سبب بروز مشکلاتی می شد.
به گزارش شانا، برای اجرای این پروژه تعمیراتی، کارشناسان مکانیک مدیریت امور فنی اقدام به بررسی و تحلیل همه جانبه مکانیسمهای حرکتی همه بازوهای بارگیری پهلوگاههای 11 و 15 کردند.
بر این اساس، بازوهای بارگیری در پهلوگاههای 11 و 15 اسکله غربی از بزرگترین بازوهای بارگیری در جهان محسوب می شوند که هر کدام از آنها دارای 6 دستگاه بازوی بارگیری در ابعاد 16 و 24 اینچ قطر و 90 فوت ارتفاع هستند.
نظر شما