افزایش 19 درصدی صادرات میعانات گازی پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش 19 درصدی بارگیری و صادرات میعانات گازی تولیدی از فازهای پارس جنوبی در آبانماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سیدپیروز موسوی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که در آبانماه امسال 12 میلیون و 216 هزار و 761 بشکه میعانات گازی از پایانه شرکت پایانه های نفتی ایران در عسلویه بارگیری و صادر شده است، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 19 درصدی را نشان می دهد.

وی میزان بارگیری و صادرات میعانات گازی در آبانماه پارسال را 10 میلیون و 268 هزار و 411 بشکه عنوان کرد و افزود: با توجه به راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی در آینده ای نزدیک، پایانه های نفتی ایران از آمادگی لازم برای افزایش توان صادراتی این محصول مهم استراتژیک برخوردار است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که در آبان ماه امسال پهلودهی و بارگیری 16 کشتی نفتکش در پایانه میعانات گازی عسلویه انجام شده است، اظهار کرد: در این پایانه با بهره گیری از سیستمهای نوین رایانه‌‏ای و جدیدترین تکنولوژی اندازه‌‏گیری حجمی، بارگیری 25 تا 30 هزار بشکه میعانات گازی در ساعت انجام می شود.

موسوی با اشاره به میعانات گازی تولیدی فازهای 1 تا 10 و 15 و 16 پارس جنوبی تصریح کرد: در آبانماه امسال 11 میلیون و 449 هزار و 127 بشکه میعانات گازی تولیدی این فازها از طریق دو گوی شناور واقع در عسلویه بارگیری و صادر شد؛ ضمن آن که در همین مدت 767 هزار و 634 بشکه میعانات گازی این فازها نیز از طریق یک گوی شناور که در مجاورت فاز 12 قرار دارد روانه بازارهای جهانی شده است.

گفتنی است، میعانات گازی تولیدی فازهای پارس جنوبی به کشورهای کره، ژاپن، امارات و چین صادر می شود.

کد خبر 250864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =