بازیابی جکت 13A و تحویل به پیمانکار تا اواسط سال 96

جکت 13A پارس جنوبی که ابتدای امسال به دلیل برخورد با نفتکش سنگاپوری دچار حادثه شده بود، تا اواسط سال 96 به پیمانکار تحویل داده می شود.

مسعود زیاری، مدیرعامل شرکت پتروگوهرفراساحل کیش در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره سکوی 13A که در ابتدای امسال با برخورد نفتکش سنگاپوری دچار حادثه شد، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امیدواریم بازیافت سکو تا اوایل سال 96 به صورت کامل به پایان برسد.

وی افزود: قبل از وقوع این حادثه، پیشرفت سکو به حدود 90 درصد رسیده بود و منتظر دریافت تجهیزات تکمیلی چاهها بودیم، به همین دلیل سکو قابل تحویل به کارفرما نبود که در ادامه با حادثه ایجاد شده، سکو دچار آسیب جدی شد که هم اینک در حال بازیابی این سکو هستیم. 

زیاری با بیان این‌که در حال حاضر در کنار انجام کارهای زیربنایی اقدامات حقوقی نیز از طریق کنسرسیوم در حال پیگیری است، تصریح کرد: فعالیتهای مربوط به تئوری و مهندسی کار نیز در بخشهایی به پایان رسیده است و منتظر آماده شدن شرایط اجرایی پروژه برای بازیابی کامل سکو هستیم. 

مدیرعامل شرکت پتروگوهرفراساحل کیش ادامه داد: اجرای کار در سه فاز صورت می‌گیرد که فاز نخست شامل ایمن‌سازی چاهها و سپس آوار برداری و جمع آوری آوارهای جکت آسیب دیده، و ساخت جکت و در پایان نیز نصب جکت جدید و بازیافت چاهها و سکو است.

کد خبر 250871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =