قراردادهای جدید و جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی

رئیس جمهوری در آستانه کنفرانس تهران و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در جمع سران کشورهای دارنده ذخایر گازی جهان گفت: «یادآوری می کنم چارچوب قراردادهای نفتی و گازی جدید ایران زمینه جذابی را برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران فراهم می سازد.»

به گزارش شانا، از همان روزی که دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به همراه بیژن زنگنه وزیر نفت در نشستی با مدیران عامل شرکتهای نفتی بین المللی از جذابیت قراردادهای جدید نفتی ایران سخن گفت، پیدا بود که رئیس جمهوری حمایت ویژه ای از سرمایه گذاری برای افزایش تولید در صنعت نفت خواهد داشت. تا جاییکه وی در آخرین اظهار نظر خود در آستانه معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران گفت: «دولت حمایت خود را از سرمایه گذاریهای بین المللی در صنعت نفت و گاز اعلام می دارد.»

روحانی در روزهای نخست آغاز به کار دولت یازدهم نیز با حضور در نشست اقتصادی داووس در نشستی مشترک با مدیران عالی شرکتهای نفتی بین المللی پیامی مهم برای این شرکتها داشت، به طوریکه یکی از این مدیران در خصوص این نشست گفته بود: ایران می گوید به ما نگاه کنید، ما از یک طرف حداقل ریسک و از طرف دیگر منابع عظیمی را دارا هستیم، در ایران حضور یابید و ما شرایطی رقابتی پیش‌روی شما قرار خواهیم داد و شما خوشحال خواهید شد. سود سرمایه‌گذاری‌های شما قابل توجه خواهد بود.

در همین رابطه «پائول اسکارونی» مدیر ارشد شرکت نفی «انی» ایتالیا در همان زمان گفت: واقعیت این است که حضور رئیس جمهوری ایران در این نشست نشانه‌ای آشکار از تمایل ایران برای بازکردن فضا برای حضور شرکت‌های  نفتی بین المللی است.

سالن اجلاس سران در روزهای هفتم و هشتم آذرماه امسال، شاهد برگزاری کنفرانس تهران و میزبان مدیران ارشد صنعت نفت و نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی فعال در حوزه های نفت و گاز خواهد بود.

در کنفرانس تهران قرار است مدل جدید قراردادهای نفتی با هدف ترغیب سرمایه گذاران برای همکاری در پروژه های نفت و گاز کشور رونمایی و معرفی شود و به این منظور حدود ٥٠ پروژه صنعت نفت ایران در قالب مدل جدید قراردادی ارائه خواهد شد.

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، سید مهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی و رئیس کنفرانس تهران و رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند.

کد خبر 250877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =