توسعه صنعت نفت نیازمند گسترش روابط بین المللی است

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به اینکه توسعه صنعت نفت نیازمند گسترش روابط بین المللی است، گفت: نباید از گسترش روابط بین المللی ترسید و گمان کرد ما بازنده و آنها برنده هستند؛ این یک تفکر قدیمی و شکست خورده است.

سیدمهدی حسینی در آستانه معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره این که پیش بینی شما از جذب سرمایه خارجی با مدل IPC چیست، گفت: پیش بینی کار سختی است؛ اگرچه تا کنون پیش بینی های که انجام دادیم درست بوده است.

وی با بیان این که اگر هر چیزی در کشور بدرستی مدیریت شود نتایج آن روشن خواهد بود، تصریح کرد: انجام کارهای بزرگ به مدیریتی با نگاه بین المللی و ساختار قابل قبول و فعال نیاز دارد.

حسینی با تاکید بر این که دوران پس از تحریم دوران مهمی خواهد بود که توجه زیادی به ایران می شود، افزود: قرار است شرکتهای بزرگ و مهم بین المللی بعد از لغو تحریمها به ایران آمده و ایران نیز بتواند سرمایه زیادی را به خصوص در میدانهای درحال توسعه که نیاز به تکنولوژی زیادی برای توسعه دارد با مدیریت قوی جذب کند.

به گفته وی، ایران پتانسیل زیادی برای جذب سرمایه دارد که باید از این پتانسیل به درستی استفاده کرد.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با بیان این که فضای داخلی کشور برای جذب و همکاری با شرکتهای خارجی باید مساعد شود به مسائل مطرح در دانشگاهها کشور درباره حضور شرکتهای خارجی اشاره کرد و گفت: استفاده از ادبیات نادرست در روابط بین المللی و توقع انجام کارهای بزرگ اقتصادی مناسبتی ندارد و ما باید خودمان را برای استفاده از ظرفیتهایمان که در سطح بالایی است، آماده کنیم.

وی با اشاره به این که از نگاه بسیاری از کشورهای خارجی ایران قدرت بزرگ نفت و گاز در قرن 21 خواهد بود، افزود: برای بدست آوردن این جایگاه باید تلاشهای زیادی صورت گیرد و باید زمینه های به دست آوردن این جایگاه فراهم شود.

حسینی با بیان این که بخشی از تلاشها بر عهده خود ما است که باید از آن استفاده کرد و بخشی را هم باید به استخدام دربیاوریم، افزود: نباید از گسترش روابط بین المللی ترسید و گمان کرد ما بازنده و آنها برنده هستند؛ این یک تفکر قدیمی و شکست خورده است.

رئیس کنفرانس تهران با اشاره به این که ایران هم اکنون با داشتن نیروهای متخصص، افراد تحصیلکرده و مدیران و مهندسین خبره می تواند به راحتی با شرکتهای نفتی حرف بزنند، مذاکره کنند و قرارداد ببندند، قراردادهایی که بر اساس برد - برد باشد، تصریح کرد: برخلاف آنچیزی که برخی گمان می کنند باید تلاش کرد با استفاده از عزم ملی از دوران پسا تحریم به درستی استفاده کرد.

کد خبر 250878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =