تاکید ایران و ترکیه بر افزایش حجم تجارت به 30 میلیارد دلار

علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و جودت یلماز، وزیر توسعه ترکیه بر دستیابی به هدف افزایش حجم تجارت به 30 میلیارد دلار بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در دیدار با جودت یلماز، وزیر توسعه ترکیه در در حاشیه نشست وزیران اقتصاد و تجارت کشورهای اسلامی در استانبول گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور روند رو به رشدی داشته است و فکر می کنم که در آینده نزدیک با حذف تحریم ها و محدودیت هایی که از خارج بر ما تحمیل شده است زمینه برای رشد هر چه بیشتر روابط دو کشور فراهم شود.

وی با اشاره به این که طبق هدفگذاری انجام شده حجم مناسبات تجاری اقتصادی دو کشور باید به 30 میلیارد دلار برسد که طبیعتا باید اقداماتی در این زمینه صورت گیرد، افزود: در دیدار تصمیم گرفته شد گام های سریعتر و موثرتری برای اجرایی کردن توافقات قبلی برداشته شود.

به گفته طیب نیا، آینده روابط دو کشور روشن است و ان شاءالله با تصمیم جدی که سران دو کشور دارند می توان به سمت و هدف افزایش حجم تجارت دو کشور نزدیک شد.

همچنین جودت یلماز، وزیر توسعه ترکیه با مثبت ارزیابی کردن دیدار خود با وزیر اقتصاد و دارایی ایران به هدفگذاری دو کشور برای رسیدن به 30 میلیارد دلار تجارت اشاره کرد و افزود: حجم تجارت دو کشور هم اکنون به 14 میلیارد دلار رسیده است که پیشرفت خوبی حاصل شده ولی باید فعالیتهای خود را برای دستیابی به هدف نهایی افزایش دهیم.

وی با بیان این که لغو تحریمها علیه ایران زمینه مناسبی برای توسعه همکاریها مهیا خواهد کرد، افزود: توسعه همکاریها در زمینه گردشگری و افزایش تجارت به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود.


کد خبر 250884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =