علاقه سرمایه گذاران آلمانی به همکاری با ایران در زمینه نیروگاه و پتروشیمی

هیئت تجاری و سرمایه‌گذاران آلمانی با حضور در استانداری گلستان علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در زمینه پتروشیمی و نیروگاه خورشیدی در گلستان اعلام کردند.

به گزارش شانا، حسن صادقلو، استاندار گلستان در دیدار با هیئت تجاری و سرمایه گذاران آلمانی گفت: رویکرد استان حمایت از سرمایه گذاران واقعی است و در این راه امیدواریم توافقهای لازم با هیئت آلمانی جهت سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه خورشیدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود کریدور ریلی و شرائط بندری استان، هم اکنون سرمایه گذاران چینی و روس اعلام تمایل جهت سرمایه گذاری داشته‌اند.

صادقلو با اشاره به نیاز استان در آینده به انرژی یادآور شد: امیدواریم بررسیها پیرامون استقرار نیروگاههای کوچک و بزرگ در استان نتایج مطلوبی داشته باشد و در این راه مدیریت استان نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به دیگر شاخصه های سرمایه گذاران آلمانی به دیگر ظرفیتهای سرمایه گذاری در گلستان اشاره کرد و افزود: هیئت آلمانی می‌تواند در دیگر پتانسیلهای استان نظیر پتروشیمی، شهرک متالورژی، شهرک پتروپالایش و سدسازی، زمینه های همکاری خود را بررسی کند.

شایان ذکر است که هیئت سرمایه گذار آلمانی با بیش از 17 سال سابقه فعالیت در زمینه انرژیهای نو توانسته‌اند در کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان و ترکیه نیروگاههای خورشیدی را تاسیس کنند و هم اکنون در حال ساخت نیروگاه خورشیدی در کنیا هستند.

 

کد خبر 250963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =