تولید نفت در میدان رشادت افزایش یافت

تولید نفت در میدان رشادت شرکت نفت فلات قاره ایران، چهار و هزار و 500 بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش شانا، عباس رجب خانی رئیس منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام این خبر گفت:  با انجام عملیات تعمیرات درون‌چاهی در چهار حلقه چاه میدان رشادت و استقرار بارج تعمیراتی(SNUBING UNIT) ، تولید این میدان افزایش یافته است.

وی افزود: راه‌اندازی موفقیت‌آمیز چاه CR-10از چاههای توسعه‌ای میدان رشادت توسط همکاران مهندسی بهره‌برداری و سکوی رشادت، نقش تعیین‌کننده‌ای در این افزایش تولید داشته است.

رجب‌خانی ابراز امیدواری کرد که در ادامه عملیات تعمیرات چاههای میدان رشادت، با تعمیر چاه DR/5  روند افزایش تولید در ماه آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این افزایش تولید نتیجه انجام تعمیرات درون‌چاهی چاههای موجود در سکوی R4 و چهار حلقه چاه‌ توسعه‌ای است که به صورت تولید زودهنگام در این میدان پیگیری و اجرا شده است.

پیش از این معاون اداره حفاری و تعمیر چاه منطقه عملیاتی لاوان در شرکت نفت فلات قاره ایران در گفتگو با شانا اعلام کرده بود که تولید روزانه نفت در میدان رشادت تا پایان امسال حدود 6 هزار بشکه افزایش می یابد که هم اکنون بخش عمده ای از این هدفگذاری محقق شده است.

میدان نفتی رشادت در 105 کیلومتری ساحل جزیره لاوان قرار دارد. این میدان در اواسط دهه 60 میلادی در آبهای فلات قاره ایران کشف و بهره‌برداری از آن توسط شرکت ایرانی – ایتالیایی ایمینیکو آغاز شد.

کد خبر 251153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =