رایزنی ابتکار با تعدادی از روسای جمهوری و نخست وزیران حاضر در اجلاس پاریس

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه اجلاس سران برای تغییرات آب و هوایی در پاریس با تعدادی از مقامهای بلندپایه کشورهای شرکت کننده دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به محل اجلاس تغییرات آب و هوایی (کاپ21) مورد استقبال فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه قرار گرفت.

وی در حاشیه این اجلاس با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و وزیر تغییر اقلیم آن کشور، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، مری رابینسون، رئیس جمهوری سابق ایرلند و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عدالت اقلیم، محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطین، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی، دالیا گرایبوسکایت، رئیس جمهوری لیتوانی، کریستینا فیگورز، دبیرکل کنوانسیون تغییرات آب و هوایی و همچنین رئیس جمهوری سوییس، وزیر محیط زیست عمان، رئیس جمهوری ارمنستان، نخست وزیر یونان، پرنس موناکو، نخست وزیر ویتنام، رئیس جمهوری اندونزی، نخست وزیر نروژ و پادشاه سوئد دیدار و گفتگو کرد. وی در دیدار باسران و شخصیتهای سیاسی و محیط زیستی کشورهای مختلف، با هدف گسترش دیپلماسی محیط زیست به رایزنی پرداخت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ملاقات با فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق با اشاره به تفاهمنامه مشترک و آرزوی بازگشت امنیت و آرامش به آن کشور یادآور شد: بعضی کشورهای منطقه نخواستند صندوق منطقه‌ای مقابله با گرد وغبار شکل بگیرد، اما ما تلاش می‌کنیم که با ایجاد صندوق جهانی مقابله با گرد و غبار موضوع را دنبال کنیم، بی‌تردید عراق از اصلی ترین کشورهایی است که در این زمینه می‌تواند یاری کننده باشد و در این اجلاس نیز موضوع را مطرح خواهیم کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در ملاقات با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان با اشاره به همکاریهای خوبی که میان دو کشور وجود داشته، اظهار امیدواری کرد که با برداشته شدن تحریم، این همکاریها افزایش یابد.

معصومه ابتکار نیز با اشاره به ملاقاتش با معاون وزیر محیط زیست آلمان خواستار تداوم همکاریها در این حوزه شد.

کد خبر 251158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =