به گزارش شانا، بر اساس اعلام معاونت بررسی، امکانسنجی اقتصادی و مالی طرحهای برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، دوره آموزشی تشریح الزامها و ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت (QMS) بر اساس استاندارد ISO 9001,2015 توسط آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران و با حضور چهار نفر از کارشناسان این معاونت به مدت سه روز برگزار شد.
بر اساس این گزارش، استاندارد سازی سیستم مدیریت و بهبود مستمر کیفیت در سازمانهای ارائه کننده تولید و خدمات از مهمترین اهداف ایجاد و بروز رسانی استاندارد جهانی ISO 9001,2015 است.
این گزارش حاکی است: اصول مدیریت کیفیت عبارت است از تمرکز بر مشتری، رهبری، درگیر شدن کارکنان، رویکرد فرایندی، بهبود، تصمیم گیری بر مبنای شواهد و مدیریت ارتباطات که در این سیستم، رهبری سازمان نقش محوری ایفا می کند و ملزم است با نظارت عالیه بر فرآیندهای برنامه ریزی، پشتیبانی و عملیات، ارزیابی عملکرد و بهبود، زمینه ارتقای کیفیت مدیریت در سازمان و افزایش رضایت مندی مشتری و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده از سوی سازمان را فراهم کند.
همچنین مراحل استقرار سیستم مدیریت کیفیت(QMS) شامل انجام ممیزی داخلی توسط نیروهای سازمان و بکارگیری مشاور، انجام ممیزی سالانه از سوی ممیز سازمان جهانی IRCA و ارائه گزارش ممیزی برای بهبود و اخذ مجوز ISO 9001,2015 است که با عملیاتی سازی این رویکرد و رفع موارد نبود انطباق با استاندارد و انجام اقدامات اصلاحی گزارش شده توسط ممیز ، ارتقای کیفیت مدیریت سازمان به تدریج حاصل خواهد شد.
نظر شما