کتاب مهندسی بهره‌برداری مخازن هیدروکربوری ترجمه شد

کتاب مهندسی بهره‌برداری مخازن هیدروکربوری به همت یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت و یکی از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ترجمه شد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام دانشگاه صنعت نفت، کتاب 527 صفحه‌ای علمی و درسی "مهندسی بهره‌برداری مخازن هیدروکربوری" ترجمه آقایان دکتر عباس خاکسار منشاد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت و مهندس حسین قبادی سرپرست گروه مهندسی مخازن شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب و مهندس علی دفتری با همکاری انتشارات ستایش به چاپ رسید.

در این کتاب تمام زوایای مهندسی بهره‌برداری نفت در 18 فصل مطابق با توالی فرایندهای تولید نفت و گاز، در چهار بخش مجزا پوشش داده شده است. این کتاب در درجه‌ نخست برای مهندسان بهره‌بردار و دانشجویان دانشگاهی مقطع ارشد و نیز فارغ‌التحصیلان این دوره و به خصوص به منظور طراحی، تحلیل و بهینه‌سازی سیستمهای بهره‌برداری نفت کاربرد دارد.

همچنین این کتاب می‌تواند به عنوان منبع اصلی درس مهندسی بهره‌برداری، تعمیر و تکمیل چاه، انگیزش و اسیدکاری در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

بخش یک کتاب، شامل هشت فصل است که مطالب اصلی آن شامل مقدمه‌ای برای سیستم بهره‌برداری نفت، طراحی و تحلیل سیستمهای تولید و شاخص عملکرد و پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها به عنوان نخستین دوره برای مهندسان بهره‌بردار در سطح ورودی لیسانس می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بخش دوم شامل سه فصل است که اصول و قواعد طراحی و انتخاب اجزای اصلی سیستم تولید نفت را ارائه می‌دهد.

بخش سوم نیز شامل سه فصل است که برای مهندسان بهره‌بردار در سطح مقدماتی و دانشجویان لیسانس و کارشناسی‌ ارشد، انواع روشهای فرازآوری مصنوعی و روشهای طراحی را ارائه می‌کند.

بخش چهارم شامل چهار فصل است که روشهای افزایش تولید‌، تشخیص مشکلات تولید و طراحی اسیدکاری و شکاف هیدرولیکی و روشهای بهینه‌سازی تولید را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ارائه می‌کند.

کد خبر 254132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =