افزایش 64 درصدی صادرات میعانات گازی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش 64 درصدی صادرات میعانات گازی در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی با بیان این که در دیماه امسال دو میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۱۹ تن شامل انواع کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است، گفت: این مقدار صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که مقدار صادرات میعانات گازی در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافته است گفت: در مدت یادشده یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۹۹ تن میعانات گازی به ارزش ۵۸۹ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۲۵ دلار به خارج از کشور صادر شده است.

یوسفی، مقدار صادرات کالاهای غیر نفتی در دیماه امسال را یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۸۲۰ تن برشمرد و تصریح کرد: ارزش کالاهای غیر نفتی صادر شده در این مدت ۶۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۸۱ دلار است که این مقدار صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که صادرات کالا در دیماه امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز به لحاظ وزنی ۱۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۴ درصد افزایش یافته است، گفت: با بهره برداری از فازهای جدید میدان مشترک پارس جنوبی پیش بینی می شود روند افزایشی صادرات کالا از گمرک این منطقه تداوم یابد.

بر اساس این گزارش، کالاهای صادراتی منطقه ویژه پارس به 29 کشور مختلف شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است.

کد خبر 254134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =