جذب 70 میلیارد دلار  سرمایه گذاری در پتروشیمی دست یافتنی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آمادگی شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: امکان جذب 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این صنعت وجود دارد.

به گزارش شانا، عباس شعری مقدم با بیان این که در دوران پساتحریم فرصت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی بیش از گذشته تسهیل خواهد شد، افزود: سرمایه گذاران خارجی باید افزون بر سرمایه، دانش و فناوری روز جهان را نیز انتقال دهند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران با اتکا به خوراک فراوان مایع و گاز، نیروی کار تحصیل کرده و جوان، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد با دسترسی به آبهای آزاد و نزدیکی به بازارهای هدف بهترین صنعت برای سرمایه گذاری است و در این مسیر آماده حمایت از سرمایه گذاریهای جدید هستیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به رفت و آمد هیئتهای تجاری خارجی پیش و پس از امضای توافق هسته ای ایران و کشورهای ١+٥ گفت: همه شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در مذاکره های خود با ما بر وجود یک شریک دولتی برای رفع موانع موجود در ایران تاکید دارند.

براساس گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی با بیان این که سرمایه گذاران خارجی بیشتر به سرمایه گذاری در بخش بالا‌دست علاقه دارند، تصریح کرد: در صورت مساعد شدن فضای کسب ‌و‌ کار، سرمایه‌گذاران ایرانی به خوبی می‌ توانند در صنایع پایین ‌دستی فعالیت کنند، از سوی دیگر نیز باید در نظر داشت که بخش بالا‌دست پتروشیمی به سرمایه ‌و فناوری ‌روز احتیاج دارد.

شعری مقدم با اشاره به این که برنامه ریزیهای بسیار خوبی برای تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران با هدف ایجاد یک جهش بزرگ در این صنعت انجام شده است، اعلام کرد: از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری در این صنعت دعوت می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده باید زمینه حدود ٧٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری را در صنعت پتروشیمی فراهم کنیم، افزود: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به صنعت پتروشیمی، امکان تحقق این اهداف و برنامه های توسعه صنعت پتروشیمی در ایران وجود دارد.

کد خبر 254139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =