برجام به روابط ایران و روسیه تحرک می‌بخشد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: اجرایی شدن توافقها در مورد برنامه هسته‌ای ایران (برجام) به روابط ایران و روسیه تحرک جدی می‌بخشد.

به گزارش شانا به نقل از بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت ایران در مسکو، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه و آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در خصوص همکاریها در دوران پساتحریم گفتگو کردند.

در این دیدار دوطرف با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دو جانبه در حوزه های مختلف بر ضرورت اجرایی کردن مفاد یادداشت تفاهم یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

نواک، لغو تحریمهای ضد ایرانی را تبریک و اجرایی شدن برجام را تحرک جدی در روابط دو کشور خواند و ایران را یکی از مهمترین شرکای تجاری روسیه برشمرد و خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور شد.

مباحث مربوط به گمرک، گردشگری، فرهنگی، انرژی، صنعتی و تعرفه بانکی نیز از جمله مباحثی بودند که در دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه مطرح و دو طرف بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر خط اعتباری تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

در این ملاقات همچنین دوطرف در مورد نقشه راه همکاریهای دو جانبه در حوزه نفت و گاز و تشکیل کارگروه همکاریهای نفتی در این زمینه بحث و گفتگو کردند.

کد خبر 254160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =