عملیات نصب توربین فاز نخست پتروشیمی دماوند آغاز می شود

عملیات نصب توربینهای 3 و 4 فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، فردا (چهارشنبه، 7 دیماه) به صورت رسمی آغاز می شود.

به گزارش شانا، مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی دماوند با اشاره به این که دو دستگاه توربین ژنراتور گازی مدل V94.2 پیش از این در پتروشیمی دماوند نصب شده بود، گفت: عملیات نصب توربینهای سوم و چهارم، فردا (چهارشنبه، 7 دیماه) به صورت رسمی آغاز می شود.

محمدرضا سمیعی اظهار کرد: باتوجه به مصارف برق واحدهای داخلی پتروشیمی دماوند شامل چهار ردیف واحدهای هوا، آبگیر، واحد آب، مصارف نیروگاه و نیز مصارف آفسایت طرح دماوند که حدود 250 مگاوات است نیاز به نصب دو توربین دیگر برای افزایش توان تولید برق برای واحدهای پیشتاز در فاز 2 عسلویه (شرکتهای پتروشیمی مرجان، بوشهر، مروارید، دنا، سبلان و مخازن سبز) که دو سال آینده به ترتیب در مدار تولید قرار خواهند گرفت مصوب شد.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی با بیان این که بر این اساس، قرارداد عملیات خرید، نصب و راه اندازی دو توربین دیگر با ظرفیتهای مشابه با شرکت مپنا امضا شد و عملیات حمل و انتقال آن به سایت انجام شده است، تصریح کرد: با نصب و راه اندازی توربینهای 3 و 4، ظرفیت تولید اسمی نیروگاه دماوند به 648 مگاوات خواهد رسید.

مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی دماوند با بیان این که ظرفیت نهایی نیروگاه دماوند پس از اجرای سه فاز طرح دماوند و نصب 12 توربین گازی به حدود 2 هزار مگاوات خواهد رسید، اعلام کرد: فاز نخست نیروگاه دماوند 97 درصد پیشرفت دارد.

کد خبر 254167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =