عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش صنعت گفت: در لایحه بودجه سال آینده، برای سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز حدود چهار میلیاردو ۸۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.

به گزارش شانا، هادی قوامی درباره وضع بخش صنعت در بودجه سال آینده گفت: در لایحه بودجه پیش‌بینیهایی برای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف شده است.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده، برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز حدود چهار میلیارد 800 میلیون دلار پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: در بودجه مقررشده از محل منابعی که صندوق توسعه ملی در بانکها سپرده‌گذاری کند، منابع سرمایه‌گذاریها در بخش صنایع تأمین شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: وزارت نفت می‌تواند شرکتهای بخش خصوصی را که می‌توانند در صنایع نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنند را به بانکها برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی کند.

قوامی افزود: در بودجه سال 95 تدابیری اتخاذشده تا فرصت برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنایع نفت و گاز فراهم شود.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: بخش صنعت کشور می‌تواند تجهیزات موردنیاز صنایع نفت و گاز را فراهم کند، به‌طور مثال در شهرستان اسفراین، یک شرکت منحصربه‌فرد در خاورمیانه لوله‌های 7 تا 16 اینچ تولید می‌کند که نیازهای بخش  انرژی را رفع می‌کند.

به گزارش شانا، دیروز ( سه‌شنبه، 13 بهمن‌ماه) رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، درباره ضرورت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای توسعه‌ای میدانهای مشترک در بودجه ٩٥ نیز گفت: اعتقاد بر این است، بهترین محل برای تخصیص منابع صندوق توسعه ملی که می‌تواند بازده پرشتابی برای کشور ایجاد کند، «سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت» است. ازاین‌رو  امید می‌رود امسال با یاری نمایندگان مجلس این موضوع با سازوکار روان‌تر نسبت به سالهای گذشته در قانون بودجه پیش‌بینی شود.

شایان‌ذکر است، مجلس پارسال در جریان تنظیم بودجه (94) طی الحاقیه ای اجازه داد با سازوکار مشخص تا سقف چهار میلیارد و هشت‌صد میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای توسعه‌ای میدانهای مشترک نفت و گاز تخصص داده شود این موضع در لایحه بودجه سال  آینده نیز پیشنهاد داده‌شده است. 

کد خبر 254598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =