مذاکرات 20 میلیارد دلاری شرکت صادرات تجهیزات صنایع آب و برق ایران

مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران از مذاکرات 20 میلیارد دلاری این شرکت در 6 ماه گذشته با توجه به مذاکرات موفق برجام خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بهمن صالحی، مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران، امروز (چهارشنبه، 14 بهمن ماه) در نشست خبری به مناسبت بیست و دومین سالگرد آغاز فعالیت شرکت صانیر، گفت: ناامنی در هر کجای جهان، فرار سرمایه های اقتصادی را به دنبال دارد و سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند همواره در مناطق امن به فعالیت بپردازند، امروز بطور نمونه کاهش قیمت جهانی نفت موجب بروز مشکلاتی در فعالیت صانیر در بازار کشور عراق شده است.

وی افزود: کند شدن سرعت اجرای پروژه ها، افزایش هزینه های مالی طرحها و پروژه ها و اجبار به استفاده از فاینانس و سایر روشهای مالی، از جمله این تاثیرات است.

صالحی تصریح کرد: شرکت صانیر از سال 1373 تاکنون، حدود دو میلیارد دلار قرارداد را اجرایی کرده و با بیش از 200 پیمانکار همکاری داشته که خود، کمکی به توسعه پیمانکاری و تولید در کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران عنوان کرد: رویکرد امروز این شرکت، توسعه بازار در آمریکای شمالی و بسیاری کشورهای آسیایی، آفریقایی و حتی اروپایی است.

وی ادامه داد: کسب رتبه نهم در بین 250 شرکت جهان در حوزه احداث خط انتقال برق و پستهای برق و مقامهای قابل توجه در بخش خدمات عمومی، این شرکت را به یکی از بزرگترین شرکتهای پیمانکاری جهان بدل کرده است.

صالحی افزود: هرچند در اساسنامه صانیر، فعالیت در خارج از مرزهای سرزمینی ایران تعریف شده، اما با عنایت به فضای باز اقتصادی و سیاسی پسابرجام، امروز بسیاری شرکتهای بین‌المللی علاقه‌مند به تشکیل جوینت ونچر با صانیر و اجرای پروژه های مشترک هستند.

مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران در ادامه با اشاره به صادرات دو میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی صانیر از ابتدای تاسیس تا امروز گفت: چشم انداز ترسیم شده برای صانیر دستیابی به فروش یک میلیارد دلاری و ارزش قراردادهای سه میلیارد دلاری تا سال 1400 است.

وی تصریح کرد: این شرکت فقط در 6 ماه گذشته موفق به انجام مذاکرات مختلف به ارزش حدود 20 میلیارد دلار شده و می‌توان گفت با توجه به استعدادها و قابلیتهای بسیار خوب موجود در ایران، چشم انداز ذکر شده بدبینانه ترسیم شده است.

صالحی عنوان کرد: شرکت صانیر در دهه نخست فعالیت خود در چارچوب کمیسیونهای مشترک و در مناطقی که دولت ایران ارتباط مستقیم داشت، فعالیت می‌کرد و در 10 سال دوم به طور عمده تحت تحریمهای مختلف قرار گرفته بود.

کد خبر 254605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =