آغاز همکاریهای ایران و اتریش در زمینه فعالیتهای اقتصادی و تجاری

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ایران و اتریش می‌توانند همکاری خوبی را با هدف توسعه فعالیتهای اقتصادی، صنعتی و تجاری آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، امروز (چهارشنبه، 14 بهمن ماه) در دیدار با کرستین بوخمان، وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایر مارک اتریش گفت: اتریش سالانه نزدیک به 360 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب می‌کند و با توجه به توان صنعتی و اقتصادی این کشور، دو طرف می‌توانند همکاری خوبی را با هدف توسعه فعالیتهای اقتصادی، صنعتی و تجاری آغاز کنند.

وی افزود: برای رسیدن به میانگین رشد سالانه هشت درصدی در اقتصاد و کاهش نرخ تورم و بیکاری به کمتر از 10 درصد در برنامه ششم توسعه، افزون بر استفاده از سرمایه های داخلی نیازمند جذب حدود 250 میلیارد دلار سرمایه خارجی هستیم.

خوانساری تصریح کرد: باتوجه به ظرفیتهای ایران و اتریش باید در دوران پساتحریم از فرصتهای ایجاد شده حداکثر بهره را ببریم، زیرا ایران به عنوان کشوری معدنی و برخوردار از منابع سرشار انرژی، موقعیت ویژه و ژئوپولتیک در منطقه، نیروی جوان تحصیل کرده، برخوردار از ثبات و امنیت و با داشتن 80 میلیون جمعیت و همجواری با 15 کشور و جمعیت 300 میلیونی در پیرامون خود فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی و شروع همکاریهای اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که حجم تجارت ایران و اتریش در سال 2014 حدود 218 میلیارد دلار بود، عنوان کرد: حدود 12 سال ارتباط ما با دنیا قطع بود و امروز باتوجه به شرائط جدید با فکر و برنامه باید بدنبال همکاریهای درازمدت و پایدار با دنیا باشیم، بنابراین اتریش باتوجه به سابقه همکاری یک و نیم قرنی با ایران، جمعیت 9 میلیونی و برخورداری از زیرساختهای قوی فنی و تکنولوژیکی این فرصت را دارد که همکاریهای خود را با ایران در بخشهای مختلف بویژه صنعت و تجارت توسعه دهد.

کرستین بوخمان، وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایرمارک اتریش نیز در این همایش گفت: ایران و اتریش باتوجه به ظرفیتها و امکانات می‌توانند همکاریها و مبادلات اقتصادی و تجاری را افزایش دهند.

وی افزود: امکان توسعه همکاریهای دو کشور در حوزه اقتصاد، صنعت و تجارت وجود دارد و ما با اتکا به توانمندیهای موجود می‌توانیم آینده خوبی را برای یکدیگر رقم بزنیم.

بوخمان تصریح کرد: ایالت اشتایرمارک یکی از 9 ایالت اتریش است که با یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی اتریش همچنین بخاطر ارتباط نزدیکی که میان صنعت و دانشگاههای این ایالت وجود دارد یکی از نوآورترین مناطق اتریش و حتی اروپا به شمار می آید.

وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایرمارک اتریش گفت: فناوری به عنوان یک محرک قابل توجه برای اقتصاد، پایه رشد اقتصادی هر کشوری است و ما در سایه همکاری و استفاده از دانش روز می‌توانیم همکاریهای خوبی را شروع کنیم.

کد خبر 254611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =