کمیته تخصصی ایمنی و آتشنشانی وزارت نفت تشکیل جلسه داد

نشست کمیته تخصصی ایمنی و آتشنشانی وزارت نفت به میزبانی شرکت پخش فرآورده های نفتی هرمزگان به مدت سه روز در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان، نشست کمیته تخصصی ایمنی و آتشنشانی وزارت نفت به مدت سه روز از 12 تا 14 بهمن ماه به میزبانی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

در این نشست افزون بر معاون مدیر، رییس ایمنی و کارشناسان اداره کل HSE وزارت نفت، روسای HSE و کارشناسان ارشد چهار شرکت اصلی وزارت نفت نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در این مراسم سید محمد پورراکی، معاون مدیرکل در امور ایمنی و آموزش وزارت نفت با بیان این نکته که نگاه کلان وزارت نفت به مقوله HSE بسیار جدی و بر پایه واقعیت هاست، گفت: این کمیته تخصصی به طور مشخص با هدف تصمیم سازی برای مدیران ستادی در راس وزارت نفت تشکیل شده تا همه سیاستگذاری ها بر مبنای چالش ها و مشکلات در مناطق عملیاتی دیده و بررسی شود.

وی ادامه داد: دلیل تشکیل این کمیته تخصصی که هربار در یکی از شرکت های مجموعه وزارت نفت و در مناطق مختلف کشور برگزار می شود اشراف به همین مسایل است.

معاون مدیرکل H.S.E وزارت نفت اظهار داشت: مبنای ما مدیریت دانش است و مقام عالی وزارت درحالی که کشور در شرایط دشوار تحریم ها و کمبود منابع و نقدینگی بود؛ تامین تجهیزات ایمنی و آتشنشانی را در اولویت قرار دادند.

پورراکی در تشریح برنامه های وزارت نفت در حوزه HSE نیز گفت: برنامه جامعی در این زمینه تدوین کرده ایم که در مرحله اول احیا و ارتقای جایگاه HSE و ایمنی و آتشنشانی مد نظر است و در مرحله بعد به توانمند سازی افراد این حوزه خواهیم پرداخت.

وی از بررسی صلاحیتهای حرفه ای که اکنون در وارت نفت در حال انجام است و همچنین تقویت آموزش های تخصصی در این زمینه به عنوان راهکار اجرایی شدن برنامه نام برد.

بر پایه این گزارش، جلال الدین مراد مدیر پخش فرآورده های نفتی هرمزگان اظهار کرد: در شرایط کنونی ارتقای سیستم ایمنی با توجه به تکنولوژی روز ضروری است.

مدیر پخش فرآورده نفتی هرمزگان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی متعدد برای کارکنان بویژه نفرات ایمنی و آتشنشانی، به روز بودن اطلاعات و آمادگی افراد را ضروری ترین موضوع در پیشگیری از حوادث دانست.

در این کمیته تخصصی گزارش ممیزی 6 ماه نخست سال 94 چهار شرکت اصلی، گزارش تجزیه و تحلیل حادثه فاز 14 نفت و گاز پارس و گزارش ایمنی پیمانکاران پالایشگاه بندرعباس نیز توسط مسولین مربوط ارایه شد.

همچنین راهنمای تحقیق، تجزیه و تحلیل و گزارش حوادث MOP-HSED-GL203(O)  توسط اداره کل HSE وزارت نفت در روز پایانی این نشست ارایه شد.

شایان ذکر است کارشناسان و مدیران مرتبط از ستاد پالایش و پخش، پالایشگاه نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، ستاد شرکت ملی گاز، منطقه ششم و نهم انتقال گاز، پالایشگاه گاز سرخون قشم، گاز استان هرمزگان، شرکت ملی نفت ایران، نفت و گاز پارس، منطقه عملیاتی سرخون و گشو جنوبی، ستاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد در این نشست حضور داشتند.

کد خبر 254616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =