۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
  • کد خبر: 254617
کاهش 53 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در استان البرز

با استقرار استان البرز در مسیر تردد 14 استان کشور، بیش از 346 هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق عبوری از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه در این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان البرز، ابراهیم توسلی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان البرز از کشف و ضبط بیش از 346 هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق شامل نفت سفید، نفتگاز و نفتکوره در 10 ماه نخست سال 94 خبر داد.

وی گفت: این میزان فرآورده های نفتی کشف و ضبط شده عمدتاً به مقصد سایر استان های کشور حمل می شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 53 درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان البرز از مهمترین دلایل کاهش فرآورده های نفتی خارج از شبکه قانونی در 10 ماه نخست امسال را افزایش اقدامات نظارتی و کنترلی بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و انجام گشتهای مشترک با حضور نمایندگان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و اداره تعزیرات حکومتی استان، هوشمند شدن برخی از روشهای مبارزه با  قاچاق سوخت، عرضه نفتگاز بخش حمل و نقل از طریق اجرای طرح پیمایش، انسداد کارتهای سوختی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند عنوان کرد و افزود: بیشترین آمار قاچاق فرآورده های نفتی به نفتگاز بخش حمل و نقل تعلق دارد که اختلاف زیاد قیمت نفتگاز در داخل با خارج از مرزهای کشور انگیزه اصلی سوء استفاده کنندگان این سوخت بوده و کاهش اختلاف قیمت مؤثرترین راهکار برای مبارزه با این پدیده شوم است.

توسلی گفت: نقش و مسؤلیت شهروندان در مبارزه با قاچاق بسیار حیاتی بوده و با مشارکت آنان می توان عرصه را برای افراد فرصت طلب و سودجو که منافع ملی را با فعالیت های خود تهدید می کنند نا امن کرد.

شماره تلفن واحد های رسیدگی به درخواست شهروندان در همه جایگاههای عرضه سوخت استان البرز اطلاع رسانی شده و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عرضه خارج از شبکه و یا انحراف سوخت با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تماس حاصل کنند.

کد خبر 254617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =