مسکو آماده حضور در نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک است

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای حضور در نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به منظور بهبود قیمتهای جهانی نفت خام است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف امروز (چهارشنبه، 14 بهمن ماه) اعلام کرد: چنانچه اجماعی درباره برگزاری نشست میان کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صورت گیرد، ما آماده حضور در این نشست هستیم.

وی با بیان این که بعید به نظر می رسد که هر کسی  از تحولات کنونی بازارهای جهانی نفت خام سر در بیارد، بر رصد تحولات بازار و تبادل عقاید تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه در کنار کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نیز در حال رصد و بررسی تحولات بازارهای جهانی نفت خام است.

در هفته های اخیر مقامهایی از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک سخنانی درباره برگزاری نشستی با حضور دو طرف برای بررسی تحولات بازار نفت و کمک به بهبود قیمتهای جهانی این ماده مطرح کرده اند.

الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا، یکی از کشورهای عضو اوپک که به شدت از افت قیمتهای نفت خام آسیب دیده است، هم اکنون سفری دوره ای را به کشورهای عضو و غیرعضو اوپک آغاز کرده است، وی نخست  روز دوشنبه (12 بهمن ماه) راهی مسکو شد تا در آن جا با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت دیدار و گفتگو کند.

وزیر نفت ونوزئلا قرار است روز چهارشنبه نیز با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در تهران دیدار کند؛ عربستان و قطر نیز مقاصد بعدی دل پینو برای مذاکره درباره تحولات بازار نفت هستند.

کد خبر 254625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =