کشورهای پیشرفته به جای نفت بر پژوهشگری تکیه کردند

رئیس مجلس گفت: کشورهای پیشرفته با آن که ذخایر نفتی نداشتند، سازوکار خود را برای استفاده حداکثری از پژوهشگری و نخبگی در جامعه طراحی کرده اند.

به گزارش شانا، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه (14 بهمن ماه) در نخستین همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان استان قم در سالن همایشهای شهرداری قم افزود: وضع نخبگان در کشور آن گونه که باید مساعد نیست، البته نخبگان جامعه نباید همه توجه آنها معطوف به مسئولان و دستگاه های دولتی باشد.

وی با اشاره به پایان مسئله برجام و برداشته شدن تحریمها، ابراز امیدواری کرد که کشور از اوضاع سختی که در گذشته داشت خارج شود، به گونه ای که دغدغه های نخبگان و سرآمدان کشور برطرف و ساماندهی شود.

لاریجانی بر ضرورت ایجاد مجموعه ای منسجم در دستگاه اجرایی برای حمایت از نخبگان کشور تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائل ایجاد ارتباط نظام مند میان دانشگاهها و نیازهای کشور است.

وی تصریح کرد: نیاز دانشگاهها و تولیدکنندگان باید با هم د ارتباط باشد و این نقطه اشتراک سبب انجام فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی برای رفع نیازهای کشور باشد، که این مهم نیازمند ساز و کاری مشخص است.

لاریجانی گفت: کشورهای پیشرفته با آن که نفت نداشتند، سازوکار خود را برای استفاده حداکثری از پژوهشگری و نخبگی در جامعه طراحی کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که پیش از انقلاب در کشور ما واگرایی وجود داشت، یادآور شد: انقلاب اسلامی واگرایی کشور را از میان برداشته و سرنوشت کشور به دست خود مردم است.

وی افزود: اگر این طرز تلقی در جامعه نهادینه شود، هر فردی در هر جایی که باشد کمک و تلاش خواهد کرد تا مشکلها را برطرف کند و به توسعه و پیشرفت دست یابد.

کد خبر 254629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =